Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim ve Din Eğitimi Bilimi FDE 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eğitimbilimlerine ait disiplinlerin tanıtılması, Din Eğitimi Biliminin bu disiplinlerle ilişki ve işbirliği imkanlarının öğretilmesi ve bu imkanların nasıl değerlendirileceğinin kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste, eğitim düşüncesi alandaki gelişmeler, eğitim bilimlerinin hedefleri, ilkeleri, yöntemleri ve bu disiplinleri din eğitimi bilimi ile bağlantısı, din eğitimi biliminin temel özellikleri ve sorunları işlenecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim düşüncesi ve eğitim bilimi alanındaki gelişmeleri bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Eğitim biliminin amaçlarını, ilkelerini ve yöntemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 Eğitim biliminin tarihi, felsefi, sosyal ve kültürel temellerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Din eğitimi biliminin temel özelliklerini tahlil eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
5 Din eğitimi bilim ile eğitim bilimlerinin ilişkisini tahlil eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
6 Din eğitimi biliminin geleceğini ve sorunlarını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim Düşüncesindeki Gelişmeler
2 Eğitim Felsefesi Teorileri
3 Eğitim Biliminin Amaçları, İlkeleri ve yöntemleri
4 Eğitim Biliminin Tarihi ve Felsefi Temelleri
5 Eğitim Biliminin Sosyal ve Kültürel Temelleri
6 Eğitim Alanında Ortaya Çıkan Bilimsel Disiplinler
7 Eğitim ve Din ilişkisi
8 Ara sınav
9 Din Eğitimin Biliminin Ortaya Çıkışı ve Dayandığı Temeller
10 Din Eğitimi Biliminin Alanı, Amaçları ve Görevleri
11 Din eğitimi Biliminin ilke ve Yöntemleri
12 Din Eğitimi Biliminin Eğitim Bilimleri İle İlişkisi
13 Din Eğitim Biliminin Geleceği ve Sorunları
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Beyza Bilgin Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi; [2] Cavit Bİnbaşıoğlu, Eğitime Giriş; [3] Bedi Ziya Egemen, Terbiye İlminin Ana Meseleleri; [4] Hasan Ali Koçer, Türkiyede Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi; [5] Fatma Varış, Eğitim Bilimine Giriş; [6] Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş; [7] Hilmi Ziya Ülken, Eğitim Felsefesi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. X
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Eğitim düşüncesi ve eğitim bilimi alanındaki gelişmeleri bilir
2 Eğitim biliminin amaçlarını, ilkelerini ve yöntemlerini açıklar
3 Eğitim biliminin tarihi, felsefi, sosyal ve kültürel temellerini bilir
4 Din eğitimi biliminin temel özelliklerini tahlil eder
5 Din eğitimi bilim ile eğitim bilimlerinin ilişkisini tahlil eder
6 Din eğitimi biliminin geleceğini ve sorunlarını değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6