Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ücret Teorisi ve Politika | CSS 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA FİDAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATMA FİDAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma hayatının merkezi konusunu ve çalışma ilişkilerindeki çatışmanın temelini ifade eden ücret olgusunu farklı boyutları ile analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Ücretlerin farklı disiplinlerdeki tanımı, ücret teorileri, ücretin tarafların açısından önemi ve sosyal tarafların ücret oluşumundaki rolü, asgari ücretler ve oluşumu, ücret istatistiklerinin analizi. Ücret kavramının çalışma hayatı aktörleri açısından anlamı ve değişen ücret kavramının incelenmesi sendikaların ücretler üzerindeki etkisinin analizi cinsiyete dayalı ücret farklılığı ve ücret açığının analizi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ucret kavramını farklı ekonomik sistemler açısından tartışabilm | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Ücret tespitini farklı yöntemleri ile öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Ücret olgusunun taraflarını ve rollerini analiz edebilmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Sendikaların ücretlere ilişkin yaklaşımı analiz edebilmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Asgari ücret olgusnu tarihsel boyutu ile öğrenmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Ücretleri etkileyen diğar iktisadi değişkenler ile ilişkisini analiz edebilmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Ücretlere ilişkin gelişmeleri analiz edebilmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Ücret verilerini analiz edebilmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
9 | İşletmelerde ücret yönetimini öğrenmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ucretlere ilişkin genel uygulamalar ve önemi | |
2 | Ücret teorisi ve ilkeleri | |
3 | Ücret teorisinde yeni yaklaşımlar: Keynes--Robinson--Hicks--Rueff | |
4 | İş piyasasında etkin ücret modeli | |
5 | Ücret tespitinin standartları | |
6 | Ücretler ve ücret politikaları | |
7 | Vize | |
8 | Sendikaların ücret politikaları | |
9 | Toplu pazarlık da ücretler ve sendikaların ücretler üzerindeki etkisi | |
10 | Ücretler ve verimlilik | |
11 | Emek arz ve talebinin ücretler üzerine etkisi | |
12 | Asgari ücret | |
13 | Ücret farklılıkları ve ölçümü | |
14 | Yaşam ücreti, eşit ücretler ve toplumsal cinsiyet |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | John Hicks (2013), "The Theory of Wages (Palgrave Classics in Economics" |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ucret kavramını farklı ekonomik sistemler açısından tartışabilm | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Ücret tespitini farklı yöntemleri ile öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Ücret olgusunun taraflarını ve rollerini analiz edebilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
4 | Sendikaların ücretlere ilişkin yaklaşımı analiz edebilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Asgari ücret olgusnu tarihsel boyutu ile öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | Ücretleri etkileyen diğar iktisadi değişkenler ile ilişkisini analiz edebilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
7 | Ücretlere ilişkin gelişmeleri analiz edebilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
8 | Ücret verilerini analiz edebilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
9 | İşletmelerde ücret yönetimini öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |