Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme ve Esnek Çalışma | IKY 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERDAR ORHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SERDAR ORHAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif Alp |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Esneklik ve esnek çalışmanın yeri ve önemi. Esnekliği doğuran nedenler ve İKY anlayışı içerisinde çalışma hayatına teorik ve pratikteki yansımasının ortaya konması. |
Dersin İçeriği | Esneklik ve esnek çalışma kavramı ve önemi; Teorik altyapısı ve uygulamadaki türleri; İKY anlayışı içinde çalışma ilişkilerine etkisi; küresel ve ulusal düzeyde uygulama ve örnekler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme ve Küreselleşme Teorileri Hakkında Genel Bilgiye Sahip Olur | Anlatım, | |
2 | Küreselleşmenin avantaj ve dezavantajlarını açıklar | Anlatım, | |
3 | Esnek çalışma metodlarını açıklar ve uygulamadaki yerini tartışır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Esnek çalışmanın sendika ve endüstriyel ilişkiler üzerindeki etkilerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Esnek çalışma mevzuatı ve çerçevesini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiyedeki yaygın esnek çalışma türlerini açıklar ve sosyo-ekonomik açıdan değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşmenin Çalışma Hayatına Etkisi | |
2 | Küreselleşme Teorileri | |
3 | Küreselleşmenin Avantaj ve Dezavantajları | |
4 | Küreselleşme ve Esnek Çalışma | |
5 | Esneklik Karamı ve Esnek Çalışma | |
6 | Esneklik İle İlgili Teoriler | |
7 | Esneklik Türleri | |
8 | Esnek çalışma türleri | |
9 | Kısmi Süreli Çalışma | |
10 | Evde çalışma-tele çalışma- çağrı üzerine çalışma | |
11 | Çalışma Süresi Esnekliği | |
12 | Esnek çalışmanın endüstriye etkisi | |
13 | İstihdam ve işsizliğe etkisi | |
14 | Toplu pazarlık ve sendikalara etkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TEİD I. Uluslararası Kongresi Ankara 1994 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşme ve Küreselleşme Teorileri Hakkında Genel Bilgiye Sahip Olur | ||||||||||
2 | Küreselleşmenin avantaj ve dezavantajlarını açıklar | ||||||||||
3 | Esnek çalışma metodlarını açıklar ve uygulamadaki yerini tartışır | ||||||||||
4 | Esnek çalışmanın sendika ve endüstriyel ilişkiler üzerindeki etkilerini tartışır | ||||||||||
5 | Esnek çalışma mevzuatı ve çerçevesini açıklar | ||||||||||
6 | Türkiyedeki yaygın esnek çalışma türlerini açıklar ve sosyo-ekonomik açıdan değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |