Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alan Dersi (Y.Lisans) BTO 803 3 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MÜBİN KIYICI
Dersi Verenler Prof.Dr. MÜBİN KIYICI, Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM, Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK, Arş.Gör.Dr. MURAT TOPAL, Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Onur İŞBULAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, yapılacak tez çalışmalarında güncel konuların takip edilmesi ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesidir.
Dersin İçeriği Tez konusu ve Güncel Konular
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Literatür takibi yapar. Gözlem, Anlatım,
3 Güncel konuları değerlendirir. Gözlem, Anlatım,
4 Makale inceler. Anlatım, Gözlem,
5 Rapor hazırlar ve sunar. Gözlem, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Giriş
2 Literatür takibi
3 Literatür takibi
4 Makale inceleme
5 Makale inceleme
6 Makale inceleme
7 Değerlendirme
8 Değerlendirme
9 Değerlendirme
10 Rapor Hazırlama ve Sunma
11 Rapor Hazırlama ve Sunma
12 Rapor Hazırlama ve Sunma
13 Raporları Sunma
14 Raporları Sunma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir.
2 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir
3 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder.
4 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır
6 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar
7 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2).
8 Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar.
9 Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar.
11 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
12 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
13 Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar.
2 Literatür takibi yapar.
3 Güncel konuları değerlendirir.
4 Makale inceler.
5 Rapor hazırlar ve sunar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 230
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 100
1. Final 100
1. Yıl İçinin Başarıya 0
1. Yıl İçinin Başarıya 0
Toplam 1100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6