Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Teknolojisinin Kuramsal Temelleri | BTO 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, |
Dersin Yardımcıları | Ins. Selcuk Sirri TERCAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | To let students to learn history and basic philosopy of the educational technology, examining important research in domain |
Dersin İçeriği | Description of educational technology, importance of technology in education, important writings in educational technology, trends of educational technology, intructional approaches, intructional design and educational technology, future of educational technology |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisinin işlevsel tanımını yapar | ||
2 | Eğitim teknolojisi kavramının gelişimini tartışır. | ||
3 | Davranışçı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | ||
4 | Bilişçi yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | ||
5 | Yapılandırmacı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | ||
6 | Eğitim teknolojisinin rolünü davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşımlar açısından analiz eder ve karşılaştırır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsanlık ve eğitim tarihi içinde teknolojinin yeri ve anlamı. | |
2 | Eğitim teknolojisi kavramının çıkışına neden olan gereksinim ve gelişmeler. | |
3 | Eğitim teknolojisinin tanımsal gelişimi, günümüzde eğitim teknolojisi tanımı. | |
4 | Eğitim teknolojisine yön veren felsefi görüşler. | |
5 | Eğitim teknolojisi kavramını etkileyen kuramsal çalışmalar. | |
6 | Eğitimle ilgili paradigmalar. | |
7 | Davranışçı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | |
8 | Bilişçi yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | |
9 | Yapılandırmacı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | |
10 | Hangi yaklaşım ne zaman, nerede etkili? Öğrenci projeleri 1 (Davranışçılık Bilişçilik) | |
11 | Hangi yaklaşım ne zaman, nerde etkili? Öğrenci projeleri ve tartışmalar 2 (Yapıcılık) | |
12 | Eğitim teknolojisi daha etkili verimli ve çekici öğrenmeyi nasıl sağlar? Sunumlar ve tartışma. | |
13 | Eğitim teknolojisinin gelecekteki yönelimi. | |
14 | Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1] Alkan, C. (1996). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı yayıncılık. [2] Çağıltay, K., & Göktaş, Y. (2013). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, 1. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | X | |||||
3 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
5 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | X | |||||
6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2). | ||||||
8 | Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar. | X | |||||
9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | X | |||||
12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisinin işlevsel tanımını yapar | |||||||||||||
2 | Eğitim teknolojisi kavramının gelişimini tartışır. | |||||||||||||
3 | Davranışçı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | |||||||||||||
4 | Bilişçi yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | |||||||||||||
5 | Yapılandırmacı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar | |||||||||||||
6 | Eğitim teknolojisinin rolünü davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşımlar açısından analiz eder ve karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 286 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |