Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ekotoksikoloji BIY 533 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CANSU AKBULUT
Dersi Verenler Doç.Dr. CANSU AKBULUT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste lisansüstü öğrencilerin çevresel kirleticiler hakkında genel bir bilgi edinmesi ve çeşitli canlılardaki toksik etkileri hakkında fikir sahibi olması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Çevresel Kirleticilerin Sınıflandırılması, Toksikolojide Genel Kavramlar ve Toksisite Testleri, Toksik Maddelerin Canlılar Üzerine Etkileri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevresel kirleticileri sınıflandırabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Toksikolojideki genel kavramları öğrenir. Soru-Cevap, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Toksisite testlerini kavrar. Soru-Cevap, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Kirleticilerin bireyler ve ekosistem üzerindeki etkilerini anlar. Soru-Cevap, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ekotoksikolojiye Giriş
2 Hava Kirliliği, Ses Kirliliği
3 Toprak Kirliliği
4 Su Kirliliği
5 Kirleticilerin Sınıflandırılması, İnorganik ve Organik Kirleticiler
6 Hidrokarbonlar
7 Ağır metaller
8 Pestisitler
9 Ara sınav
10 Biyoakümülasyon, Transformasyon, Detoksifikasyon ve Toksisite testleri
11 Endokrin Bozucu Kimyasallar
12 Kirleticilerin Hücre, Doku ve Organlara Etkileri
13 Kirleticilerin Bireyler Üzerindeki Sublethal Etkileri
14 Kirleticilerin Ekosistemlere ve Topluluklara Etkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ekotoksikolojinin Temel ilkeleri, Michael C. Newman, Palme Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Çevresel kirleticileri sınıflandırabilir. 4 5 5 4 4 5
2 Toksikolojideki genel kavramları öğrenir. 4 4 3 3 4 5
3 Toksisite testlerini kavrar. 4 4 4 4 4 5
4 Kirleticilerin bireyler ve ekosistem üzerindeki etkilerini anlar. 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 30 30
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6