Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İktisat Metodolojisi | IKT 602 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Dersin ön koşulu yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | İktisadi Yöntemler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADNAN DOĞRUYOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisat metodolojisini kavratmak ve algılanmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | İktisatta Yöntem ve bu yöntem yönelik eleştiriler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisatta Yöntem ve Yöntemin Niteliklerini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Açıklayıcı istatistikleri ölçer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Olasılık dağılımlarını tanır ve olasılık hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Yönteme karşı tarih ve niteliklerini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Hipotetik tümdengelim modeli-metodolojik tekliki öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Hipotez testlerini kurar ve test eder | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Korelasyon analizi yapar | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Pozitif ve normatif iktisat arasındaki farki öğretir | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
9 | Doğrudan bağımsız sosyal bilimleri öğretir | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
10 | SAS uygulamaları yapar. | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
11 | Matematiksel beklentileri yapar | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
12 | Yöntemde ampirik kanıtlar i öğretir | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
13 | Tükeici davranış kuramıni öğretir | Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
14 | Değişkenlik ve bölünmeyi tanır | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
15 | İndeks Hesaplamaları yapar | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisatta Yöntem ve Yöntemin Nitelikleri | Mark Blaug |
2 | Yönteme karşı tarih ve nitelikleri | Joan Robinson |
3 | Hipotetik tümdengelim modeli-metodolojik teklik | Gülten Kazgan |
4 | Pozitif ve normatif iktisat arasındaki fark | V.Fuat Savaş |
5 | Doğrudan bağımsız sosyal bilimler | Mark Blaug |
6 | Yöntemde ampirik kanıtlar | Joan Robinson |
7 | Tükeici davranış kuramı | Gülten Kazgan |
8 | Firma kuramı | V.Fuat Savaş |
9 | Ara sınav | |
10 | Durumsal determinizm | Mark Blaug |
11 | Genel denge kuramı | Joan Robinson |
12 | Keynesciler ve iktisada getirdiği yenilik | Gülten Kazgan |
13 | Rasyonalite ve iktisatta rasyonalite | Mark Blaug |
14 | İnsan sermayesi kuramı | Joan Robinson |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu |
Ders Kaynakları | Blaug M. İktisatta Yöntem,Kazgan G.-İktisadi Düşünceler Tarihi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İktisatta Yöntem ve Yöntemin Niteliklerini öğretir | ||||||||||
2 | Açıklayıcı istatistikleri ölçer | ||||||||||
3 | Olasılık dağılımlarını tanır ve olasılık hesaplar | ||||||||||
4 | Yönteme karşı tarih ve niteliklerini öğretir | ||||||||||
5 | Hipotetik tümdengelim modeli-metodolojik tekliki öğretir | ||||||||||
6 | Hipotez testlerini kurar ve test eder | ||||||||||
7 | Korelasyon analizi yapar | ||||||||||
8 | Pozitif ve normatif iktisat arasındaki farki öğretir | ||||||||||
9 | Doğrudan bağımsız sosyal bilimleri öğretir | ||||||||||
10 | SAS uygulamaları yapar. | ||||||||||
11 | Matematiksel beklentileri yapar | ||||||||||
12 | Yöntemde ampirik kanıtlar i öğretir | ||||||||||
13 | Tükeici davranış kuramıni öğretir | ||||||||||
14 | Değişkenlik ve bölünmeyi tanır | ||||||||||
15 | İndeks Hesaplamaları yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |