Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Teorisi ve Uygulamaları | IKT 652 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisadi durumun stratejik modelleme becerisini geliştirmek, bunların denge durumunu tahminlemek ve başka olay veya durumlara bu modeli oyun teorileri çerçevelerinde uyumlaştırmak |
Dersin İçeriği | Oyun teorisinin stratejik analiz yöntemi, matematiksel oyun modelleri, farklı bilgi yapılarına özgü oyun kalıpları, static ve dinamik çözümlemeler, oyun modellerinde denge sorunları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir Oyunda olması gereken stratejik unsurları belirleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Oyunları statik ve dinamik yapıda kurgulayıp çözümleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Tam ve eksik bilgi durumlarında ayrı ayrı oyun kurgulayıp çözümleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Tek seferli ve Tekrarlı oyunlarda bir oyun kurgulayıp çözümleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Oyun formatını farklı iktisadi problemlere uygun programlayıp çözümleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun, Oyunun Unsurları (Oyuncu, strateji, Ödül) ve Denge Nedir, | Yılmaz , E. Bölüm 1 |
2 | Tam Bilgili Statik Oyunlar: Pür Strateji ve Denge | Yılmaz , E. Bölüm 1 |
3 | Tam Bilgili Statik Oyunlar: Karma Strateji ve Denge | Yılmaz , E. Bölüm 2 |
4 | Tam Bilgili Dinamik Oyunlar: Pür Strateji ve Denge | Yılmaz , E. Bölüm 3 |
5 | Tam Bilgili Dinamik Oyunlar: Karma Strateji ve Denge | Yılmaz , E. Bölüm 3 |
6 | Eksik Bilgili Statik Oyunlar: Bayesyan Nash Dengesi | Yılmaz , E. Bölüm 4 |
7 | Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar: Bayesyan Nash Dengesi | Yılmaz , E. Bölüm 5 |
8 | Ara Sınav | Yılmaz , E. Bölüm 1-5 |
9 | Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar: Sinyaller ve Sinyal Uygulamaları | Yılmaz , E. Bölüm 5 |
10 | Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar: Diğer Denge Türleri | Yılmaz , E. Bölüm 6 |
11 | Tekrarlı Oyunlar | Yılmaz , E. Bölüm 7 |
12 | Tam Bilgi Altında İhaleler | Yılmaz , E. Bölüm 7 |
13 | Diğer İhaleler | Yılmaz , E. Bölüm 8 |
14 | Pazarlık Teorisi | Yılmaz , E. Bölüm 8 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve Öğretim Üyesi Notları |
Ders Kaynakları | Ensar YILMAZ, Oyun Teorisi, 1. Baskı, Literatür. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | ||||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | ||||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | ||||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir Oyunda olması gereken stratejik unsurları belirleme | ||||||||||
2 | Oyunları statik ve dinamik yapıda kurgulayıp çözümleme | ||||||||||
3 | Tam ve eksik bilgi durumlarında ayrı ayrı oyun kurgulayıp çözümleme | ||||||||||
4 | Tek seferli ve Tekrarlı oyunlarda bir oyun kurgulayıp çözümleme | ||||||||||
5 | Oyun formatını farklı iktisadi problemlere uygun programlayıp çözümleyebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |