Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyun Teorisi ve Uygulamaları IKT 652 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İktisadi durumun stratejik modelleme becerisini geliştirmek, bunların denge durumunu tahminlemek ve başka olay veya durumlara bu modeli oyun teorileri çerçevelerinde uyumlaştırmak
Dersin İçeriği Oyun teorisinin stratejik analiz yöntemi, matematiksel oyun modelleri, farklı bilgi yapılarına özgü oyun kalıpları, static ve dinamik çözümlemeler, oyun modellerinde denge sorunları.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir Oyunda olması gereken stratejik unsurları belirleme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
2 Oyunları statik ve dinamik yapıda kurgulayıp çözümleme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
3 Tam ve eksik bilgi durumlarında ayrı ayrı oyun kurgulayıp çözümleme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Tek seferli ve Tekrarlı oyunlarda bir oyun kurgulayıp çözümleme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
5 Oyun formatını farklı iktisadi problemlere uygun programlayıp çözümleyebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oyun, Oyunun Unsurları (Oyuncu, strateji, Ödül) ve Denge Nedir, Yılmaz , E. Bölüm 1
2 Tam Bilgili Statik Oyunlar: Pür Strateji ve Denge Yılmaz , E. Bölüm 1
3 Tam Bilgili Statik Oyunlar: Karma Strateji ve Denge Yılmaz , E. Bölüm 2
4 Tam Bilgili Dinamik Oyunlar: Pür Strateji ve Denge Yılmaz , E. Bölüm 3
5 Tam Bilgili Dinamik Oyunlar: Karma Strateji ve Denge Yılmaz , E. Bölüm 3
6 Eksik Bilgili Statik Oyunlar: Bayesyan Nash Dengesi Yılmaz , E. Bölüm 4
7 Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar: Bayesyan Nash Dengesi Yılmaz , E. Bölüm 5
8 Ara Sınav Yılmaz , E. Bölüm 1-5
9 Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar: Sinyaller ve Sinyal Uygulamaları Yılmaz , E. Bölüm 5
10 Eksik Bilgili Dinamik Oyunlar: Diğer Denge Türleri Yılmaz , E. Bölüm 6
11 Tekrarlı Oyunlar Yılmaz , E. Bölüm 7
12 Tam Bilgi Altında İhaleler Yılmaz , E. Bölüm 7
13 Diğer İhaleler Yılmaz , E. Bölüm 8
14 Pazarlık Teorisi Yılmaz , E. Bölüm 8
Kaynaklar
Ders Notu Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve Öğretim Üyesi Notları
Ders Kaynakları Ensar YILMAZ, Oyun Teorisi, 1. Baskı, Literatür.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. X
2 Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. X
3 Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma.
4 Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. X
5 Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme.
6 İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. X
7 Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. X
8 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma.
9 Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme.
10 İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Bir Oyunda olması gereken stratejik unsurları belirleme
2 Oyunları statik ve dinamik yapıda kurgulayıp çözümleme
3 Tam ve eksik bilgi durumlarında ayrı ayrı oyun kurgulayıp çözümleme
4 Tek seferli ve Tekrarlı oyunlarda bir oyun kurgulayıp çözümleme
5 Oyun formatını farklı iktisadi problemlere uygun programlayıp çözümleyebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6