Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Eğitim Tarihi | FDE 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, geçmişten ünümüze İslam eğitim-öğretim uygulamalarında görülen gelişmelerin bir tecrübe birikimi olarak öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | İslamın doğuşundan günümüze İslam eğitimi alanında yaşanan gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlk Dönem din eğitim ve öğretimin keyfiyetini ve mahiyetini bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Din eğitiminde kurumsallaşmayı ve ilk kurumların özelliklerini açıklar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Selçuklu dönemindeki din eğitiminin mahiyetini bilir | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Osmanlı dönemindeki din eğitiminin mahiyetini bilir | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
5 | Cumhuriyet dönemi din eğitimindeki gelişmeleri bilir | Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | İlk dönem İslam eğitim düşüncesinin temel özelliklerini açıklar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | İslam eğitim düşüncesinin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: İslam ve Eğitim | |
2 | Hz. Muhammed ve Eğitim | |
3 | İslam Eğitiminin Esasları | |
4 | İlk Dönem İslam Eğitim Kurumları | |
5 | Medrese Öncesi Eğitim | |
6 | Medreselerin Ortaya Çıkışı ve Gelişmesi | |
7 | Medreselerin Eğitim Sistemi | |
8 | Medreselerin Eğitim Metotları | |
9 | Medreselerin Çöküşünün Sebepleri | |
10 | İslam Eğitiminde Modernizasyon Çabaları | |
11 | Birinci Dünya Savaşı Sonrası İslam Eğitimindeki Gelişmeler | |
12 | İslam Eğitimcileri ve Eğitim Görüşleri | |
13 | İslam Eğitiminde Yeni Düzenlemeler | |
14 | İslam Eğitiminde Yeni Düzenlemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [2] Ahmet ÇELEBİ, İslamda Eğitim Öğretim Tarihi, çev. A. Yardım, Ankara, 1999 [3] Mehmet DAĞ H. R. Öymen, İslam Eğitim Tarihi, Ankara, 1965 [4] Halis AYHAN, Türkiyede Din Eğitimi, İstanbul, 1999 [5] Yahya AKYÜZ, Türk Eğitim Tarihi, Ankara, 1989 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İlk Dönem din eğitim ve öğretimin keyfiyetini ve mahiyetini bilir | |||||||||
2 | Din eğitiminde kurumsallaşmayı ve ilk kurumların özelliklerini açıklar | |||||||||
3 | Selçuklu dönemindeki din eğitiminin mahiyetini bilir | |||||||||
4 | Osmanlı dönemindeki din eğitiminin mahiyetini bilir | |||||||||
5 | Cumhuriyet dönemi din eğitimindeki gelişmeleri bilir | |||||||||
6 | İlk dönem İslam eğitim düşüncesinin temel özelliklerini açıklar | |||||||||
7 | İslam eğitim düşüncesinin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |