Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasavvuf Psikolojisi | FDP 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasavvuf-psikoloji ilişkisinin incelenmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tasavvufun psikoloji ile karşılıklı etkileşimi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasavvuf ve psikoloji ilişkisini anlatır. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tasavvuf psikoloji ilişkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Tasavvuf psikoloji ilişkisini örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tasavvuf psikoloji ilişkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Tasavvuf ve psikolojinin unsurlarını derler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Tasavvuf ve psikoloji etkileşimi hakkında hüküm verir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasavvuf nedir? Konusu ve gayesi. | |
2 | Tasavvuf düşüncesi ve mistik kültürün inşası | |
3 | Mistisizmin Psikoloji ile ilişkisi | |
4 | İslam Tasavvufu ve Ruh | |
5 | İslam Tasavvufunda Manevi Eğitim | |
6 | Tasavvufta manevi eğitimin aşamaları | |
7 | Nefsin mertebeleri | |
8 | İnsanın eğitiminde İslam tasavvufunun katkıları | |
9 | Tekkedeki manevi eğitimin temelleri | |
10 | Mevlevilerde manevi eğitimden örnekler | |
11 | Mesnevide insan psikolojisi | |
12 | Yunus Emrede ve şiirlerinde insan psikolojisi | |
13 | Diğer tarikatlarda manevi eğitimden örnekler-I | |
14 | Diğer tarikatlarda manevi eğitimden örnekler-II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] SAYAR, Kemal (2000), Sufi Psikolojisi, İnsan Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları | [2] ERAYDIN, Selçuk, (1994), Tasavvuf ve Tarikatlar, İFAV Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasavvuf ve psikoloji ilişkisini anlatır. | |||||||||
2 | Tasavvuf psikoloji ilişkisini açıklar | |||||||||
3 | Tasavvuf psikoloji ilişkisini örnekler. | |||||||||
4 | Tasavvuf psikoloji ilişkisini tartışır | |||||||||
5 | Tasavvuf ve psikolojinin unsurlarını derler | |||||||||
6 | Tasavvuf ve psikoloji etkileşimi hakkında hüküm verir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |