Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasavvuf Felsefesi | FDI 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasavvuf felsefesinde yer alan kavramlarla ilgili görüş ve düşüncelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tasavvuf felsefesiyle ilgili kavramların tanımları, literatürü ve unsurları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasavvuf felsefesinin ana kavramlarını dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tasavvuf felsefesinin doğuşunu, gelişimini açıklar ve kavramlarını tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Tasavvuf felsefesiyle ilgili kavramların tanımlarını yorumlar ve örnekler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Mutasavvıfların tasavvuf felsefesinin kavramlarıyla ilgili görüşlerini karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Mutasavvıfların felsefi kavram ve konulara yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Tasavvuf felsefesiyle ilgili unsurları değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Tasavvuf ve Felsefe | |
3 | Tasavvuf felsefesinin ortaya çıkışı, gelişimi, mahiyeti ve metodu | |
4 | Kavramları ve literatürü | |
5 | Bilgi (Epistemoloji) | |
6 | Varlık, varlığın birliği ve tevhid | |
7 | İnsan-ı Kâmil Hakikat-i Muhammediyye | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tasavvuf felsefesinin temsilcileri: Muhammed Gazzâlî | |
10 | Şihabeddin Suhreverdî | |
11 | Muhyiddin İbnül-Arabi | |
12 | Aşk Mektebi | |
13 | Yeni Sentezler ve Kurumlar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Sunar, C., (1974): Tasavvuf Felsefesi veya Gerçek Felsefe. Ankara: Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları.[2] Aydın, H.,, (1976): Muhasibi´nin Tasavvuf Felsefesi: İnsan Psikoloji Bilgi Ahlak Görüşü, Pars Matbaası. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasavvuf felsefesinin ana kavramlarını dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | |||||||||
2 | Tasavvuf felsefesinin doğuşunu, gelişimini açıklar ve kavramlarını tanır. | |||||||||
3 | Tasavvuf felsefesiyle ilgili kavramların tanımlarını yorumlar ve örnekler. | |||||||||
4 | Mutasavvıfların tasavvuf felsefesinin kavramlarıyla ilgili görüşlerini karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | |||||||||
5 | Mutasavvıfların felsefi kavram ve konulara yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | |||||||||
6 | Tasavvuf felsefesiyle ilgili unsurları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |