Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Eğitiminde Program Geliştirme FDE 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Din eğitimi alanında farklı program geliştirme ve değerlendirme modelleri hakkında bilgi, anlama ve değerlendirme yetilerini geliştirmek
Dersin İçeriği Genel program geliştirme modelleri ve eleştirisi, okullarda din eğitiminde program geliştirme, din eğitiminde program değerlendirme uygulamaları
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Program geliştirme ile ilgili kazanılan bilgi ve becerileri din eğitimi alanında program geliştirme alanına uygular Problem Çözme, Anlatım,
3 Farklı ülkelerde uygulanan din eğitimi programlarını eleştirel olarak değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap,
4 Konulara göre din dersi programlarını organize eder Tartışma,
5 Farklı ülke din dersi programlarını karşılatıştırır Soru-Cevap, Anlatım,
6 Din dersi kitaplarını programla ilişkilendirir Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Program geliştirmeye giriş
2 Program geliştirmede temel kavramlar
3 Program geliştirmede Tyler modeli
4 Tyler modeli eleştirisi
5 Program geliştirmede yeni yaklaşımlar
6 Din eğitiminde program geliştirme
7 Din eğitiminde program değerlendirme ilkeleri
8 Ara sınav
9 Türkiyede yeni ilk ve ortaöğretim din dersi programlarının değerlendirilmesi
10 Türkiyede yeni ilk ve ortaöğretim din dersi programlarının değerlendirilmesi
11 Din dersi kitaplarının program açısından analizi
12 Din dersinde seçilen bazı konuların program açısından değerlendirilmesi
13 Bazı batı ülkelerinde din eğitiminde program geliştirme modelleri
14 Bazı batı ülkelerinde din eğitimi program örnekleri değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu Sowell, E., Curriculum, An Integrative Introduction, New Jersey, Prentice Hall, 1996.
Ders Kaynakları [2] Cebeci, S., Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara, Akçağ Yayınları, 2005.
[3] Kaymakcan, R., Yeni ortaöğretim DKAB Öğretimi Programı Değerlendirmesi, İstanbul, Sabancı Üniversitesi Eğitim reformu Girişimi, Myra, 2007.
[4] Köse, A. & T. Küçükcan, Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Devlet İlişkisi, İstanbul, İSAm Yayınları, 2008.
[5] Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Meteksan, 1995.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir.
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlar
2 Program geliştirme ile ilgili kazanılan bilgi ve becerileri din eğitimi alanında program geliştirme alanına uygular
3 Farklı ülkelerde uygulanan din eğitimi programlarını eleştirel olarak değerlendirir
4 Konulara göre din dersi programlarını organize eder
5 Farklı ülke din dersi programlarını karşılatıştırır
6 Din dersi kitaplarını programla ilişkilendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6