Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İsnad Tetkıklerı Analızı HAD 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULLAH AYDINLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İsnad hakkında bilgilendirmek ve isnadları analiz edebilmek kabiliyeti kazandırmak.
Dersin İçeriği İsnad hakkındaki eleştiriler değerlendirilecek ve isnad analiz yöntemleri ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İsnadın yapısını tahlil eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 İsnad hakkındaki farklı görüşleri değerlendirir. Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 İsnad analiz metotlarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 İsnad tetkik metodlarını senedlere uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 İsnada ilişkin modern yaklaşımları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Senedlerdeki önemli ravileri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İsnad hakkında genel giriş
2 Ravi
3 Metin
4 Rivayet
5 İsnad-Metin ilişkisi
6 Rivayet Yöntemleri
7 Sözlü rivayet
8 ARA SINAV
9 Yazılı rivayet
10 İsnad Analizi
11 İsnad tenkidi
12 İsnad Çeşitleri
13 İsnad hakkındaki modern çalışmalar
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Ayhan Tekineş, Geleneğin Altın Zinciri, İstanbul 2006.
Ders Kaynakları 1. Abdulmünim Salih, Difa an Ebi Hureyre, Beyrut 1981.
2. Emin Aşıkkutlu, Hadiste Rical Tenkidi, İstanbul 1997.
3. Juynboll, Schacht, Motzki, İsnad Analiz Yöntemleri, Ankara 2005.
4. Fuad Sezgin, Buharinin Kaynakları, Ankara 2000.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 İsnadın yapısını tahlil eder.
2 İsnad hakkındaki farklı görüşleri değerlendirir.
3 İsnad analiz metotlarını tanır.
4 İsnad tetkik metodlarını senedlere uygular.
5 İsnada ilişkin modern yaklaşımları değerlendirir.
6 Senedlerdeki önemli ravileri tanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 30 30
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6