Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakın Dönem Hadis Yorumculuğu | HAD 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti´nin son dönemi ile Cumhuriyet döneminde yazılan hadis şerhleri hakkında bilgi ve kanaat sahibi kılmak |
Dersin İçeriği | Genel olarak hadis yorumculuğu, Osmanlı Devletinin son dönemlerinde hadis yorumculuğu, Cumhuriyet dönemi hadis yorumculuğu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hadis yorumculuğunun tarihsel gelişimini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Yakın dönem hadis şerhi eserlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Türkçe hadis şerhlerindeki metod ve bilgilerin klasik şerhlerle mukayesesini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Hadislerin güncel yorumlarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Güncel problemlere hadislerden çözüm üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Yeni anlayışların hadis yorumuna etkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hadis Yorumculuğu tarihine kısa bir bakış | |
2 | Hadis Yorumunun temel prensipleri | |
3 | Yakın dönem hadis yorumunun analizi | |
4 | Tek hadis üzerine yapılan yorumlar | |
5 | Belli konularda toplanan hadis kitaplarına yapılan yorumlar | |
6 | Tasnif dönemi eserleri üzerine yapılan yorumlar | |
7 | Tasnif dönemi eserleri üzerine yapılan yorumlar | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Ahmed Naim ve Kamil Miras´ın Tecrîd´deki yorumları | |
10 | Ahmed Davudoğlu´nun Müslim Şerhi´ndeki yorumları | |
11 | Ahmed Davudoğlu´nun Müslim Şerhi´ndeki yorumları | |
12 | İbrahim Canan´nın Kütüb-i Sitte Muhtasarı´ndaki yorumları | |
13 | Riyâzü´s-sâlihîn şerhindeki yorumlar | |
14 | Diğer seçme eserlerdeki yorumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Ahmed Davudoğlu, Sahîh-i Müslim Tercemesi ve Şerhi, I-XI, İstanbul 1983. [2] İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi, I-XVII, Ankara 1988 [3] M. Yaşar Kandemir-İsmail Lütfi Çakan-Raşit Küçük, Riyâzü´s-sâlihîn, Peygamberimizden Hayat Ölçüleri, I-VIII, İstanbul 2001 [4] Ahmed Naim-Kâmil Miras, Sahîh-i Buhârî Muhtasarı Tecrîd-i Sarîh Tercemesi ve Şerhi, I-XII, Ankara 1983 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Hadis yorumculuğunun tarihsel gelişimini değerlendirir. | |
2 | Yakın dönem hadis şerhi eserlerini tanır. | |
3 | Türkçe hadis şerhlerindeki metod ve bilgilerin klasik şerhlerle mukayesesini yapar. | |
4 | Hadislerin güncel yorumlarını yapar. | |
5 | Güncel problemlere hadislerden çözüm üretir. | |
6 | Yeni anlayışların hadis yorumuna etkisini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |