Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Türk Edebiyatında Farsça Metinler | TED 622 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OZAN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Arzu Yıldırım, Arş. Gör. Bedriye Gülay Açar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Divan edebiyatındaki Farsça ibareleri kolayca anlamak ve Divan şiirinin estetik yüzünü araştırmacılara örneklerle göstermek. |
Dersin İçeriği | Bu derste, Klasik Türk edebiyatında, Farsça seçme metinler üzerinde uygulama çalışmaları yapılacak, Farsça metinlerle ilgili bilgi verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareleri yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareleri karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareler ile ilgili bilgisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareler ile ilgili hüküm verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farsça gramer özeti. | |
2 | Farsça gramer özeti. | |
3 | İsimler, sıfatlar, zamirler, zarflar. | |
4 | Edatlar, tamlamalar, ünlemler. | |
5 | Selam ve saygı ifadeleri, hitaplar. | |
6 | Söz dizimi ve cümlenin öğeleri. | |
7 | Mevlânâ´nın Mesnevî´sinden örnekler | |
8 | Ahmed-i Dâî´nin Farsça divanından örnekler | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Adnî´nin Farsça divanından örnekler | |
11 | Cem Sultan´ın Farsça divanından örnekler | |
12 | Muhibbî´nin Farsça divanından örnekler | |
13 | Fuzûlî´nin Farsça Divanından örnekler | |
14 | Nefî´nin Farsça divanından örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mürsel Öztürk, “Farsça Dilbilgisi,” Murat Kitabevi Yayınları, Ankara 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareleri sıralar. | ||||||||||||||
2 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareleri açıklar. | ||||||||||||||
3 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareleri yorumlar. | ||||||||||||||
4 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareleri karşılaştırır. | ||||||||||||||
5 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareler ile ilgili bilgisini geliştirir. | ||||||||||||||
6 | Divan edebiyatındaki Farsça ibareler ile ilgili hüküm verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |