Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Göç ve Hareketlilik | SOS 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, günümüzde hareketlilik içerisinde ki bireyler, ürünler ve fikirlerin küreselleşme içerisinde toplumsal ilişkiler ve göç olgusuna yaklaşımları ele alıp değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Hareketlilik yaklaşımları çerçevesinde göç ve ilişkili olarak kimlik, etnisite ve vatandaşlık gibi kavramlar tartışılır ve yeniden tanımlanır hale gelmiştir. Bu dersin içerigini mekan, hareketlilik ve göç kuramlarıyla birlikte etnisite, kimlik ve vatandaşlık yaklaşımları oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Göç Kuramları | Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (2014). Uluslararası göç kuramlarının bir değerlendirmesi. Göç Dergisi, 1(1), 11-46. |
2 | Göç Kuramları 2 | Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (2014). Uluslararası göç kuramlarının bir değerlendirmesi. Göç Dergisi, 1(1), 11-46. |
3 | Küresel Göç Sorunları | Delbrück, J. (1994). Global Migration—Immigration—Multiethnicity: Challenges to the Concept of the Nation-State. Indiana Journal of Global Legal Studies, 45-64. |
4 | Çağdaş Göç Sorunları 2 | Delbrück, J. (1994). Global Migration—Immigration—Multiethnicity: Challenges to the Concept of the Nation-State. Indiana Journal of Global Legal Studies, 45-64. |
5 | Çağdaş Göç Eğilimleri | Simini, F., González, M. C., Maritan, A., & Barabási, A. L. (2012). A universal model for mobility and migration patterns. Nature, 484(7392), 96-100. |
6 | Çağdaş Göç Eğilimleri | Simini, F., González, M. C., Maritan, A., & Barabási, A. L. (2012). A universal model for mobility and migration patterns. Nature, 484(7392), 96-100. |
7 | 2. Dünya Savaşı Öncesi Göç | Castles, S., & Miller, M. J. (2008). Göçler Çağı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
8 | 2. Dünya Savaşı Sonrası Göç | Castles, S., & Miller, M. J. (2008). Göçler Çağı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
9 | Göçü Kontrol Girişimleri | Thielemann, E. R. (2006). The effectiveness of governments’ attempts to control unwanted migration. In in CA Parsons and TM Smeeding (eds) Immigration and the Transformation of Europe. |
10 | Göç ve Güvenlik Tartışmaları | Huysmans, J., & Squire, V. (2009). Migration and security. Handbook of Security Studies. London: Routledge, 169-179. |
11 | İş Gücünde Göçmenler ve Azınlıklar | De Jong, G. F., & Madamba, A. B. (2001). A double disadvantage? Minority group, immigrant status, and underemployment in the United States. Social Science Quarterly, 82(1), 117-130. |
12 | Etnik Azınlıklar ve Toplumlar | |
13 | Göçmenler Politikalar | Kraal, K., & Vertovec, S. (2017). Citizenship in European cities: Immigrants, local politics and integration policies. Routledge. |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Castles, S., Miller, M. J., Bal, B. U., & Akbulut, İ. (2008). Göçler çağı: Modern dünyada uluslararası göç hareketleri. İstanbul Bilgi Üniversitesi. Simini, F., González, M. C., Maritan, A., & Barabási, A. L. (2012). A universal model for mobility and migration patterns. Nature, 484(7392), 96-100. Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (1993). Theories of international migration: A review and appraisal. Population and development review, 431-466. Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (2014). Uluslararası göç kuramlarının bir değerlendirmesi. Göç Dergisi, 1(1), 11-46. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | ||||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | ||||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | ||||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | ||||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | ||||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|