Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Göç ve Hareketlilik SOS 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, günümüzde hareketlilik içerisinde ki bireyler, ürünler ve fikirlerin küreselleşme içerisinde toplumsal ilişkiler ve göç olgusuna yaklaşımları ele alıp değerlendirmektir. 

Dersin İçeriği

Hareketlilik yaklaşımları çerçevesinde göç ve ilişkili olarak kimlik, etnisite ve  vatandaşlık gibi kavramlar tartışılır ve yeniden tanımlanır hale gelmiştir. Bu dersin içerigini mekan, hareketlilik ve göç kuramlarıyla birlikte etnisite, kimlik ve vatandaşlık yaklaşımları oluşturmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Göç Kuramları Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (2014). Uluslararası göç kuramlarının bir değerlendirmesi. Göç Dergisi, 1(1), 11-46.
2 Göç Kuramları 2 Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (2014). Uluslararası göç kuramlarının bir değerlendirmesi. Göç Dergisi, 1(1), 11-46.
3 Küresel Göç Sorunları Delbrück, J. (1994). Global Migration—Immigration—Multiethnicity: Challenges to the Concept of the Nation-State. Indiana Journal of Global Legal Studies, 45-64.
4 Çağdaş Göç Sorunları 2 Delbrück, J. (1994). Global Migration—Immigration—Multiethnicity: Challenges to the Concept of the Nation-State. Indiana Journal of Global Legal Studies, 45-64.
5 Çağdaş Göç Eğilimleri Simini, F., González, M. C., Maritan, A., & Barabási, A. L. (2012). A universal model for mobility and migration patterns. Nature, 484(7392), 96-100.
6 Çağdaş Göç Eğilimleri Simini, F., González, M. C., Maritan, A., & Barabási, A. L. (2012). A universal model for mobility and migration patterns. Nature, 484(7392), 96-100.
7 2. Dünya Savaşı Öncesi Göç Castles, S., & Miller, M. J. (2008). Göçler Çağı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
8 2. Dünya Savaşı Sonrası Göç Castles, S., & Miller, M. J. (2008). Göçler Çağı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
9 Göçü Kontrol Girişimleri Thielemann, E. R. (2006). The effectiveness of governments’ attempts to control unwanted migration. In in CA Parsons and TM Smeeding (eds) Immigration and the Transformation of Europe.
10 Göç ve Güvenlik Tartışmaları Huysmans, J., & Squire, V. (2009). Migration and security. Handbook of Security Studies. London: Routledge, 169-179.
11 İş Gücünde Göçmenler ve Azınlıklar De Jong, G. F., & Madamba, A. B. (2001). A double disadvantage? Minority group, immigrant status, and underemployment in the United States. Social Science Quarterly, 82(1), 117-130.
12 Etnik Azınlıklar ve Toplumlar
13 Göçmenler Politikalar Kraal, K., & Vertovec, S. (2017). Citizenship in European cities: Immigrants, local politics and integration policies. Routledge.
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Castles, S., Miller, M. J., Bal, B. U., & Akbulut, İ. (2008). Göçler çağı: Modern dünyada uluslararası göç hareketleri. İstanbul Bilgi Üniversitesi.

Simini, F., González, M. C., Maritan, A., & Barabási, A. L. (2012). A universal model for mobility and migration patterns. Nature, 484(7392), 96-100.

Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (1993). Theories of international migration: A review and appraisal. Population and development review, 431-466.

Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (2014). Uluslararası göç kuramlarının bir değerlendirmesi. Göç Dergisi, 1(1), 11-46.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak.
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak.
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak.
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak.
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak.
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)