Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Sermaye Tartışmaları | SOS 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Hüsna Hacıeyüpoğlu, Arş. Gör. Osman Aydoğan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, modern sosyolojinin topluma yönelik çözümleme biçimini belirleyen sosyal mühendislik anlayışından, günümüz sosyoloji teorisinin ilgi odağı haline gelen sosyal sermaye anlayışına geçiş süreci üzerinde ve bu bağlamda sosyal sermaye konusunda yazılan metinler/eserler ve tartışmalar üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği | sosyal sermaye kavram ve tartışmalar, sosyal normlar, değerler ve inançlar, sosyal kurumlar ve sosyal sermaye, modern ve psotmodern dünyada sosyal sermaye |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal sermaye konusuna ait kavram ve kuramları öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Sosyolojik değerlendirmelerde sosyal sermayenin önemini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Sosyal sermaye konusunun öncü teorisyenlerini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Sosyal sermaye konusuna ait klasik ve modern literatürü öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Sosyal sermaye konusunun toplum için önemini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Bir sosyal sermaye unsuru olarak kültürün gücünü keşfeder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Sermaye: Genel Çerçeve | |
2 | Sosyo-kültürel Yapı: Norm ve Değerler | |
3 | Klasik Sosyolojide Sosyal Sermaye Çözümlemeleri I | |
4 | Sosyal Sermain Önde Gelen Teorisyenleri | |
5 | Bourdieu, Coleman, Putnam, Fukuyama | |
6 | Sosyal Sermaye ve Eğitim | |
7 | Kapitalizm ve Sosyal Sermaye | |
8 | Sosyal Sermaye Olarak Kültürün Gücünü Keşfetmek | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sosyal Sermaye Bağlamında Düşük Güvenli Toplum | |
11 | Sosyal Sermaye Bağlamında Yüksek Güvenli Toplum | |
12 | Sosyal Sermaye ve Modernitenin Krizi | |
13 | Pos-modern Dünyada Sosyal Sermaye I | |
14 | Pos-modern Dünyada Sosyal Sermaye II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | John Field, Toplumsal Sermaye, (Çev: B. Bilgin, B. Şen), Bilgi Ünv. Yay., İst., 2006. |
Ders Kaynakları | Francis Fukuyama, Güven, (Çev: A. Buğdaycı), İş Bankası Yay., İst., 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal sermaye konusuna ait kavram ve kuramları öğrenir. | |||||||
2 | Sosyolojik değerlendirmelerde sosyal sermayenin önemini kavrar. | |||||||
3 | Sosyal sermaye konusunun öncü teorisyenlerini öğrenir. | |||||||
4 | Sosyal sermaye konusuna ait klasik ve modern literatürü öğrenir. | |||||||
5 | Sosyal sermaye konusunun toplum için önemini öğrenir. | |||||||
6 | Bir sosyal sermaye unsuru olarak kültürün gücünü keşfeder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |