Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aydınlar ve Toplum | SOS 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HACI MUSA TAŞDELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar.ş Gör. Osman Aydoğan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı aydınlar konusunda çözümleyici yaklaşımlar geliştirebilmeyi ve Türkiye´deki aydın sınıfın özelliklerinin öğretilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Aydın kavramı, bir seçkin sınıf olarak aydınlar, aydınların sosyal statüleri ve toplumsal işlevleri, modernleşme ve Türk aydını |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Ülkemizde aydın sınıfın gördüğü işlevlerinin öneminin anlaşılması | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Modernleşme sürecinde aydınların rolünün ortaya konulması | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Aydın gruplar arasındaki rekabetin nedenlerinin belirlenmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aydın Kavramı ve Aydın Kimliği | |
2 | Aydınların Toplumsal İşlevleri | |
3 | Aydınlar ve Entelijensiya | |
4 | Entellektüelizm | |
5 | Siyasi Seçkinler ve İktidar | |
6 | Seçkinlerin Dolaşımı | |
7 | Aydınlar ve İhtilaller | |
8 | Osmanlı Döneminde Entelektüel Akımlar | |
9 | ARASINAV | |
10 | Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık | |
11 | Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluşunda Aydınların Rolü | |
12 | Batılılaşma, modernleşme ve Türk aydını | |
13 | Türkiyede aydın sınıfının anatomisi | |
14 | Modernleşme Sürecinde Türk Aydınları ve İdeolojiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Dereli, T., (1975) Aydınlar, sendika Hareketi ve Endüstriyel İlişkiler Sistemi, İÜ
Turhan, M., (1991) Siyasal Elitler, Gündoğan, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Ülkemizde aydın sınıfın gördüğü işlevlerinin öneminin anlaşılması | |||||||
2 | Modernleşme sürecinde aydınların rolünün ortaya konulması | |||||||
3 | Aydın gruplar arasındaki rekabetin nedenlerinin belirlenmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |