Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeşil Ekonomi ve Sürdürülebilir Sosyal Politika CEK 617 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. B. Yasin ÇAKMAK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders, Dünyada en yoğun tartışma konularından biri olan “Yeşil Ekonomi” kavramının sürdürülebilirlik üst amacı çerçevesinde Sosyal Politikayı tartışmak, sosyal politika alanına yeşil ekonomi yaklaşımlarını entegre ederek, modern dünyanın tartışma konularından birini uluslararası düzeyde incelemek gerekçesi ile verilmektedir. Ders, merkezi İngiltere Oxford’da olan Green Economics Institute ile etkileşim halinde yürütülmektedir. 

Dersin İçeriği

Yeşil Ekonomi kavram ve kapsamı, sürdürülebilir kalkınma kavram ve kapsamı, yeşil ekonominin teorik, iktisadi ve ideolojik temelleri, sosyal politika kapsamının sürdürülebilirliği tartışmaları, sosyal politika hizmetlerinde paradigma dönüşümü.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal ve çevresel dinamiklere karşı farkındalık oluşturulması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
2 Sosyal politika alanındaki yeni gelişmeler ve değişimler hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yeşil Ekonomi Kavram ve Kapsamı
2 Sürdürülebilir Ekonomi ve Toplum Kavramı ve Kapsamı
3 Dünya Çevre Raporları, Kavram, Kapsam, Tarihçe, Süreç ve Mevcut durum
4 Sosyal Politikada Yeni Yaklaşımlar ve Yeşil Ekonomi İlişkisi
5 Çevresel Konulara Duyarlılık ve Sosyal Politika Duruşu
6 Yeşil Ekonomi ve İstihdam
7 Yeşil Ekonomi ve Yoksulluk
8 Vize
9 Yeşil Ekonomi ve Konut Politikaları
10 Yeşil Ekonomi ve Ulaşım Politikaları
11 Yeşil Ekonomi ve Sağlık Politikaları
12 Yeşil Ekonomi ve Eğitim Politikaları
13 Yeşil Ekonomi ve Feminizm
14 Mevcut Sosyal Politikayı Yeniden Düşünmek Sosyal Politikanın Geleceği Tartışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Leopold, A.(1949), The Land Ethic: A sand County Almanac and Sketches Here and There, New York: Oxford University Press.
Odum E.P.(1969), The Strategy of Ecosystem Development: An understanding of ecological succession provides a basis for resolving man’s conplict with nature, in Sustainablilty
The Brundtland Commission’s Report-10 Years, (1998), Edited by Guri Bang Softing, George Benneh, Kjetil Hindar, Lars Walloe and Andres Wijkman, Scandinavian University Press.
Baker, S.(2006), Sustainable Development, Routledge Introductions to Environment Series,USA.
Lawn,P.(2006), Sustainable Development Indicators in Ecological Economics, Editorial, Cheltehum, UK.
Turner, K.Pearce, D., Bateman I.,(1994), Environmental Economics,Harvester/Wheatsheaf.
Baradat, L.P.(2009). Political Ideologies: The Orgins and Impact, Tenth Edition, Pearson Practice Hall.
Loader,C.(1985), The intellectual development of Karl Mannheim : Culture, politics, and planning, Cambridge University Press
Kramnick,I. and Watkins,M.F. ( 1979), The age of ideology : political thought, 1750 to the present, 2nd ed. OLIS, Prentice-Hall foundations of modern political science series.
Ingersoll, D.E, Richard K.M. (1991), The Philosophic Roots of Modern Ideology, 2nd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Ball, T. And Richard D. (1995), Ideals and Ideologies, 2nd ed. New York: Harper-Collings.
Sargent L.T. (1972), Contemproray Political Ideologies, rev.ed. Homewood, IL: Dorsey Press.
Freeden,M. (1996), Ideologies and Political Theory, Oxford: Oxford University Press.
Dobson,A.(2000), Green Political Thought, 3rd ed. London: Routledge
Stavrakakis, Y. (1997), “Green Ideology: a Discursive Reading”, Journal of Political Ideologies, 2(3).
Lorber, J. (1998), Gender Inequality: Feminist Theories and Politics, Los Angles, Roxbury.
Littig, B. (2001), Feminist Perspectives on Environment and Society, Feminist Perspectives Series, Prentice Hall
Field,T. (2000), “Is the Body Essential for Ecofeminism?” Organisation and Environment, 13 (1), 39-60.
Braidotti, R., Charkiewicz,E., Hausler,S. Ve Wieringa, S.,(1994),Women, the Environment and Sustainable Development,Towards a Theoretical Synthesis, Zed Books in association with INSTRAW, London and New Jersey.
Mellor, M. (1997), Feminism and Ecology, New York University Press, New York.
Sargisson, L. (2001), “What’s Wrong with Ecofeminism?”, Environmental Politics 10(1) 52-64.
Cahill,M.(2008), “Green Perspectives”,The Student’s Companion to Social Policy,ed. Alcock P., May M., and Rowlingston K.
Sutton,J.(1988), Transport Coordination and Social Policy, Aldershot, Avebury
Tomlinson,A.(ed)(1990), Consumption, Identity and Style, London, Routhledge.
Held D.(1995), Introduction to Critical Theory Horkheimer to Habermas, University of California Press. HM 24 Hel
Felski, R (2000), Doing Time: Feminist Theory and Postmodern Culture, New York and London: New York University Press
Hay,P.R.(2002), A Companion to Environmental Thought, Edinbrugh University Press.
Kennet, M. Heinemann,V.(2011). “Green Economics.Introducing this progressive economics discipline”, The Green Economics Reader, GEI.
Meadows, D. H., Randers, J., Meadows D. L., Behrens W. W. (1974), The Limits to growth: A report for the Club of Rome´s Project on the Predicament of Mankind, Second Edition, Universe Books
Meadows, D. H., Randers, J., Meadows D. L.,(2004), The Limits to Growth: The 30 Year Global Update, Chelsea Green Pub.
Kelly, P.(1994), Thinking Green, Barkley, Parallax Press.
Giddens, A. (2003), Capitalism and Modern Social Theory: An Analysis of the Writings of Marx, Durkheim and Max Weber, (25th printing) Cambridge University Press
Samuelson, P.A., Nordhaus W. D. (2004), Economics, an Introductory Analysis, (18th Edition), McGraw-Hill Book Co.
Jessop, B. (2002), The Future of the Capitalist State, Cambridge: Polity Press
Fitzpatrick, T. (1998), “The Implications of Ecological Thought for Social Welfare”, Critical Social Policy, 18(1)
Huby, M.(1998), Social Policy and the Environment, Milton Keynes: Open University Press
Trainer, F.E. (1998), “The Significance of the Limits to Growth fort he Discussion of Social Policy”, International Journal of Sociology and Social Policy, 18(11/12).
Cahill, M.(2001), The Environment and Social Policy, London: Routledge
Ellison, N.(1999), “Beyond Universalism and Particularism: Rethinking Contemporary Welfare Theory”, Critical Social Policy, 19(1)
Hirst, P. (1994), Associative Democracy, Cambridge: Polity
Barry, J. and Proops, J.(2000), Citizenship, Sustainability and Environmental Research, Aldershot: Edward Elgar.
Barry,J.(1999), Environment and Social Theory, London: Routledge.
Esping-Andersen, G.(1999), Social Foundations of Post-Industrial Economies, Cambridge: Cambridge University Press.
Korpi,W.(1978), The Working Class in Welfare Capitalism, Routledge&Kegan Paul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma X
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme X
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme X
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma X
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. X
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma X
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Sosyal ve çevresel dinamiklere karşı farkındalık oluşturulması 5 5
2 Sosyal politika alanındaki yeni gelişmeler ve değişimler hakkında bilgi sahibi olur 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6