Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi | EPO 801 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. FİLİZ BACAKSIZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereci organize etme, literatürü takip etme, güncel konular hakkında kritik yapabilme becerisi geliştirme, tahlil etme yetisini geliştirme, bilime katkı koymayı tasarlama konularında öğrencinin ilerlemesini sağlama. |
Dersin İçeriği | Tez konusu ve Güncel Konular |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. | Gözlem, | |
2 | Literatür takibi yapar. | Gözlem, | |
3 | Güncel konuları değerlendirir. | Gözlem, | |
4 | Makale inceler. | Gözlem, | |
5 | Rapor hazırlar ve sunar. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Literatür takibi | |
3 | Literatür takibi | |
4 | Makale inceleme | |
5 | Makale inceleme | |
6 | Makale inceleme | |
7 | Değerlendirme | |
8 | Değerlendirme | |
9 | Değerlendirme | |
10 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
11 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
12 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
13 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
14 | Rapor Hazırlama ve Sunma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
Ders Kaynakları | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. | |||||||||||||
2 | Literatür takibi yapar. | |||||||||||||
3 | Güncel konuları değerlendirir. | |||||||||||||
4 | Makale inceler. | |||||||||||||
5 | Rapor hazırlar ve sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Sözlü Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 800 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 100 |
2. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 100 |
1. Final | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
1. Final | 50 |
Toplam | 600 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |