Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Yazma Teknikleri FBE 101 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MERAL YURTSEVER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, lisansüstü eğitim alan öğrencilerin buldukları fikirleri gerçekleşebilecekleri projelere dönüştürebilmeleri konusunda bilgi ve deneyim kazandırılmasıdır. 

Dersin İçeriği

Proje için özgün fikir belirleme, araştırma, karar verme, proje konusu ve kapsamı oluşturma, planlama, değerlendirme, fayda, bilimsel ve yaygın etkisi, gerçekleşmesindeki olası riskler. yazım kuralları ve proje önerisi yazma. Proje yazmada tüm önemli konular dikkate alınarak bir fikrin somut projeye dönüştürülmesi ve ilgili kurumlara destek için önerilmesi.

 

Determining the original idea for the project, research, decision making, preparation of project topic and scope, planning, evaluation, utility, scientific and widespread impact, possible risks, writing rules and writing project proposal. Conversion of an idea into a concrete project considering all important issues about writing project, and propose for support to the relevant authorities.

 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje terimleri, Frascati kılavuzu, Proje çeşitleri, Farklı proje destek programları ve kapsamları,
2 Fikir veya problem belirleme, Karar verme ve proje yazma
3 Literatür taraması, Araştırma, eleştirel kaynak incelemesi
4 Fikrin projeye dönüştürülmesi, varsayım, sınırlılıklar, özgün değer, amaç ve hedef belirleme
5 Proje hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar ve belgeler, Proje Döngüsü Yönetimi,
6 Projede konu, kapsam ve paydaşların belirlenmesi, planlama, iş akış şeması
7 Projenin metodolojisi, mantıksal çerçeve, proje ekibi, iş paketleri
8 Projede süre ve bütçe planlama, mali değerlendirme
9 Katkılar, Riskler ve B Planı
10 Proje Döngüsü Yönetimi, Gerekli Yasal/özel izin ve onay belgeleri, süreçlerin takibi
11 Proje önerisi yazma uygulaması,
12 Proje önerisi yazma uygulaması
13 Proje önerisi yazma uygulaması
14 Proje önerilerinin akran değerlendirmesi, puanlandırılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Nurhan Yentürk, Yiğit Aksakoğlu, Alper Akyüz, AB ve Kalkınma Ajanslarına Yönelik Proje Hazırlama ve Bütçeleme Teknikleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016. (http://sitap.org/wp-content/files_mf/1459760129_magicfields_document_1_1.pdf)

http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/proje_yazma_egitimi-1._bolum.pdf

http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/proje_yazma_egitimi-2._bolum.pdf  https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/akademik/ulusal-destek-programlari/1001/icerik-proje-ornekleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, laboratuvar, modem cihaz, yazılım, yöntem, tasarım hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, yeni düşünce-yöntem-tasarım-uygulama geliştirir, akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar.
8 Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye liderlik eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Kısa Sınav 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Final 45
1. Yıl İçinin Başarıya 55
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)