Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sektörde Dijital Dönüşüm ve İş Zekası Uygulamaları | ENM 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknoloji alanında yaşanan çarpıcı gelişmelerin ve dijital dönüşümün gerek hizmet gerekse imalat sektöründe geniş çaplı etkileri kurumları geleceğe hazırlamak adına verimlilik, performans ve yenilikçilik kapsamında bir dönüşüm stratejisi izlemeye zorlamaktadır. Bu doğrultuda işletmeleri geleceğe başarılı projelerle taşıyacak olan mühendislere işletme zekası, dijital dönüşüm, yeni iş modelleri gibi temel unsurlara bir bakış sunmak, örnek olay ve vaka analizleri ile yenilikçi alanları tartışmaya sunmak |
Dersin İçeriği | İş dünyasında yeni ve yenilikçi gelişmeler Dijital dönüşüm ve işletmelerde etkileri İşletme zekası ve bileşenleri Kurumsal yapı, örgüt kültürü ve dijital dönüşüm Dijital dönüşüm ve iş süreçleri Farklı sektörel dijital dönüşüm uygulamalarından örnekler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijital dönüşümün etkilerini ve uygulanabilirliğini analiz edebilir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | |
2 | İş zekası kavramını ve bileşenlerini tanımlayabilir | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | İş zekası bileşenlerinin uygulanabilirliği hakkında analiz ve yorum yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital dönüşümün temel unsur ve bileşenleri | |
2 | Dijital Dönüşüm- Gelişen Teknolojiler - İş Dünyasında Etkileri | |
3 | Dijital Karar Verme ve Süreçler Yönetimi | |
4 | Zeki İmalat&Hizmet Sistemleri | |
5 | Dijital dönüşüm & Girişimcilik ve İnovasyon | |
6 | İş Zekası Kavramları ve Bileşenleri | |
7 | İş Zekası Kavramları ve Bileşenleri | |
8 | Dijital Olgunluk Seviyeleri ve Performans Değerlendirme | |
9 | Ara Değerlendirme | |
10 | Dijital Dönüşüm Stratejileri ve Liderlik | |
11 | Dönem projesi: Sektörel proje uygulama örnekleri | |
12 | Dönem projesi: Sektörel proje uygulama örnekleri | |
13 | Dönem projesi: Sektörel proje uygulama örnekleri | |
14 | Dönem projesi: Sektörel proje uygulama örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çağıltay, N. E. (2010). İş zekası ve veri ambarı sistemleri. ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık. Zimmermann, A., Schmidt, R., & Jain, L. C. (2020). Architecting the Digital Transformation: Digital Business, Technology, Decision Support, Management (Intelligent Systems Reference Library (188)) (1st ed. 2021 ed.). Springer. * Venkatraman, V. (2017). Digital matrix: New rules for business transformation through technology. Vancouver: Lifetree Media. Torkul, O., Tunacan T. (2022) Knowledge Managemen& Digital Transformation Power, Efe Academy Publishing
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve uygulama gerekliliğini bilir ve bu alandaki projelerde liderlik edebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dijital dönüşümün etkilerini ve uygulanabilirliğini analiz edebilir | 3 | 1 | 4 | ||||
2 | İş zekası kavramını ve bileşenlerini tanımlayabilir | 1 | 4 | 3 | ||||
3 | İş zekası bileşenlerinin uygulanabilirliği hakkında analiz ve yorum yapabilir. | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
Toplam | 70 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |