Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elastisite Teorisi | INM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınır şartları ve yüklemeler etkisi altındaki lineer elastik cisimlerin analizini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Gerilme Analizi, İki Boyutlu Halde Bir Noktada Gerilme, Asal Gerilmeler ve Mohr Çemberi, Üç Boyutlu Halde Bir Noktada Gerilme, Asal Gerilmeler ve Mohr Çemberi, Zorlanma, Gerilme-Zorlanma İlişkisi ve Denge Denklemleri, İki ve Üç Boyutlu Zorlanmaların Dönüşüm Denklemleri, Hooke Kanunu ve Genelleştirilmiş Hooke Kanunu, Düzlem Zorlanma Problemleri, Düzlem Gerilme Problemleri, Elastisite Problemlerinin Çözümü, Airy Gerilme Fonksiyonu, Polar koordinatlarda Genel Denklemler, Zorlanmaların Polar Koordinatlarda İncelenmesi, Tekil Kuvvetten Kaynaklanan Gerilme, Simetrik ve Simetrik olmayan Kesitli Kirişlerde Basit Eğilme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gerilme, şekil değiştirme ve bünye bağıntılarının temel kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Şekil değiştirme ve yer değiştirme bağıntılarını sorgular. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Gerilme-şekil değiştirme bağıntılarını uygular. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Düzlem gerilme problemlerini çözümler. | Anlatım, | |
5 | Düzlem şekil değiştirme problemlerini hesaplar. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Silindirik çubukların burulmasını formüle eder. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | Sözlü Sınavlar, |
7 | Gerilme fonksiyonlarını kullanır. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | Sözlü Sınavlar, |
8 | Dik eksen takımında çözümü bilir. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gerilme Analizine Giriş | |
2 | İki Boyutlu Halde Bir Noktada Gerilme, Asal Gerilmeler ve Mohr Çemberi | |
3 | Üç Boyutlu Halde Bir Noktada Gerilme, Asal Gerilmeler ve Mohr Çemberi | |
4 | Zorlanma, Gerilme-Zorlanma İlişkisi ve Denge Denklemleri | |
5 | İki ve Üç Boyutlu Zorlanmaların Dönüşüm Denklemleri | |
6 | Hooke Kanunu ve Genelleştirilmiş Hooke Kanunu | |
7 | Hooke Kanunu ve Genelleştirilmiş Hooke Kanunu | |
8 | Düzlem Zorlanma Problemleri | |
9 | Düzlem Gerilme Problemleri | |
10 | Elastisite Problemlerinin Çözümü, Airy Gerilme Fonksiyonu | |
11 | Polar koordinatlarda Genel Denklemler | |
12 | Zorlanmaların Polar Koordinatlarda İncelenmesi | |
13 | Tekil Kuvvetten Kaynaklanan Gerilme | |
14 | Simetrik ve Simetrik olmayan Kesitli Kirişlerde Basit Eğilme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] A. C. Ugural and S. K. Fenster, Advanced Strength of Materials and Applied Elasticity, 1995. [4] Mathematical Foundation of Elasticity, Jerrold E. Marsden, 1994 [5] Advanced Mechanics of Materials, Roman Solecki and Jay Conant, Oxford University Press, 2003
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gerilme, şekil değiştirme ve bünye bağıntılarının temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Şekil değiştirme ve yer değiştirme bağıntılarını sorgular. | ||||||
3 | Gerilme-şekil değiştirme bağıntılarını uygular. | ||||||
4 | Düzlem gerilme problemlerini çözümler. | ||||||
5 | Düzlem şekil değiştirme problemlerini hesaplar. | ||||||
6 | Silindirik çubukların burulmasını formüle eder. | ||||||
7 | Gerilme fonksiyonlarını kullanır. | ||||||
8 | Dik eksen takımında çözümü bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |