Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüzeysel Su Kalitesi Modellemesi | CEM 551 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü eğitim alan öğrencilere yüzeysel su kütlelerin kontrolü ve modellenmesi konusunda temel bilgilerin ve bu alanda kullanılan modellerin tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Su kalite modellerinin tanıtımı, su kalitesi modelleme aşamaları, reaksiyon kinetikleri ve kütle dengesi kavramları, reaktör sistemleri, yüzeysel suların modellenmesi, bilgisayar model programları, bazı yüzey su kalitesi modellemesi konuları (çözünmüş oksijen, ötrofikasyon), |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Standartlar ve modeller ile ilgili bilgileri kazandırmak, | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Reaksiyonlar ve reaktör sistemleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yüzeysel sular ve kontrol parametreleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Su kalitesinin modellenmesi, kullanılan bilgisayar modelleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Su kalite modellemesine giriş | |
2 | Standartlar ve modeller | |
3 | Reaksiyon kinetikleri ve kütle dengesi temel kavramlar | |
4 | Reaktör sistemleri temel kavramlar | |
5 | Akarsularda su kalitesi modellenmesi | |
6 | Akarsular ve göllerde çözünmüş oksijen | |
7 | Göllerde su kalitesi modellenmesi | |
8 | Göllerde nurient, sıcaklık ve ötrofikasyon | |
9 | Ara sınav | |
10 | Su Kalitesi modelleme aşamaları | |
11 | Su Kalitesi modellemede kullanılan bilgisayar modelleri | |
12 | Su Kalitesi modellemede kullanılan model örnekleri uygulama | |
13 | Su Kalitesi modelleme uygulama ödev sunumu | |
14 | Su Kalitesi modelleme uygulama ödev sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Surface Water Quality Modeling, Steven C. Chapra Mc Graw-Hill, New York, 1997. ISBN: 0-07-011364-5 2. Principles of Surface Water Quality Modeling and Control, Thomann, R.V. Mueller, J.A., HarperCollins Publishers, 1987. 3.http://www.epa.gov/ 4.http://www.oecd.org/ 5.http://www.csb.gov.tr/turkce/index.php |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Standartlar ve modeller ile ilgili bilgileri kazandırmak, | ||||||
2 | Reaksiyonlar ve reaktör sistemleri ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||
3 | Yüzeysel sular ve kontrol parametreleri ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||
4 | Su kalitesinin modellenmesi, kullanılan bilgisayar modelleri ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||
5 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |