Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su Kalitesi Yönetimi | CEM 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜLENT ŞENGÖRÜR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Su kaynaklarının farklı kullanımları ve kalite özelliklerini tanımak;Farklı su kalite yönetim modellerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Su kirliliğinin tanımı ve önemi, Su kullanımlarının su kalitesine etkisi, Su kalite standartları, Su kalite izleme programı, Su kalite yönetiminde yaklaşımlar, Su kalite yönetiminde ulusal ve başka ülkelerin politikaları, Su kalite yönetiminin sosyo-politik içeriği, Su kalite yönetiminin seviyeleri, Su kalite yönetimi uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Yüzeysel ve yer altı su kaynaklarının kalitesini belirleme ve yorumlama ile ilgili bilgi kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Bütünleşik havza yönetimi anlayışı hakkında bilgi kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Su kaynaklarının iyileştirilme ve geliştirilme çalışmaları konularında bilgi kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak | Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Su kirliliği tanımı ve önemi | |
2 | Su kalitesi yönetimi ve planlama | |
3 | Farklı su kullanımları ve kaliteleri | |
4 | Farklı su kullanımları ile ilgili standartlar | |
5 | Su kalite izleme programı | |
6 | Su kalite parametrelerinin özellikleri | ödev |
7 | Su kalite yönetiminde yaklaşımlar | |
8 | Su kalite yönetiminde ulusal politikalar | |
9 | Ara sınav | |
10 | Su kalite yönetimi(başka ülkelerde) | |
11 | Su kalite yönetimi(başka ülkelerde) | |
12 | Su kalite yönetimi uygulaması | |
13 | Su kalite yönetimi uygulaması | |
14 | Su kalite yönetimi uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Su Kalitesi Yönetimi Ders Notu (Basılmamış) |
Ders Kaynakları | 1-Water Quality Assessments, Ed. Chapman, D., UNESCO/UNEP/WHO., Chapman and Hall Ltd., 1992, Cambridge, UK. 2-Water Quality Monitoring, Ed. Bortram J., Balance Richard, UNEP/WHO, Chapman and Hall Ltd, 1996, London, UK. 3-Water Quality and Treatment, Ed. Letterman, R.D., AWWA, McGew- Hill, Inc., 1999, USA. 4-Türkçe ve İngilizce Literatür Makaleleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak | ||||||
2 | Yüzeysel ve yer altı su kaynaklarının kalitesini belirleme ve yorumlama ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||
3 | Bütünleşik havza yönetimi anlayışı hakkında bilgi kazandırmak | ||||||
4 | Su kaynaklarının iyileştirilme ve geliştirilme çalışmaları konularında bilgi kazandırmak | ||||||
5 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |