Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Su Kalitesi Yönetimi CEM 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BÜLENT ŞENGÖRÜR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Su kaynaklarının farklı kullanımları ve kalite özelliklerini tanımak;Farklı su kalite yönetim modellerini öğretmek
Dersin İçeriği Su kirliliğinin tanımı ve önemi, Su kullanımlarının su kalitesine etkisi, Su kalite standartları, Su kalite izleme programı, Su kalite yönetiminde yaklaşımlar, Su kalite yönetiminde ulusal ve başka ülkelerin politikaları, Su kalite yönetiminin sosyo-politik içeriği, Su kalite yönetiminin seviyeleri, Su kalite yönetimi uygulamaları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
2 Yüzeysel ve yer altı su kaynaklarının kalitesini belirleme ve yorumlama ile ilgili bilgi kazandırmak Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Bütünleşik havza yönetimi anlayışı hakkında bilgi kazandırmak Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
4 Su kaynaklarının iyileştirilme ve geliştirilme çalışmaları konularında bilgi kazandırmak Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
5 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Su kirliliği tanımı ve önemi
2 Su kalitesi yönetimi ve planlama
3 Farklı su kullanımları ve kaliteleri
4 Farklı su kullanımları ile ilgili standartlar
5 Su kalite izleme programı
6 Su kalite parametrelerinin özellikleri ödev
7 Su kalite yönetiminde yaklaşımlar
8 Su kalite yönetiminde ulusal politikalar
9 Ara sınav
10 Su kalite yönetimi(başka ülkelerde)
11 Su kalite yönetimi(başka ülkelerde)
12 Su kalite yönetimi uygulaması
13 Su kalite yönetimi uygulaması
14 Su kalite yönetimi uygulaması
Kaynaklar
Ders Notu 1. Su Kalitesi Yönetimi Ders Notu (Basılmamış)
Ders Kaynakları 1-Water Quality Assessments, Ed. Chapman, D., UNESCO/UNEP/WHO., Chapman and Hall Ltd., 1992, Cambridge, UK.
2-Water Quality Monitoring, Ed. Bortram J., Balance Richard, UNEP/WHO, Chapman and Hall Ltd, 1996, London, UK.
3-Water Quality and Treatment, Ed. Letterman, R.D., AWWA, McGew- Hill, Inc., 1999, USA.
4-Türkçe ve İngilizce Literatür Makaleleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak
2 Yüzeysel ve yer altı su kaynaklarının kalitesini belirleme ve yorumlama ile ilgili bilgi kazandırmak
3 Bütünleşik havza yönetimi anlayışı hakkında bilgi kazandırmak
4 Su kaynaklarının iyileştirilme ve geliştirilme çalışmaları konularında bilgi kazandırmak
5 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6