Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Isı Geçişinde Sayısal Yöntemler | ENJ 557 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YAŞAR İSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere ısı-akış sistemlerinde kullanılan temel sayısal yöntemleri tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Sonlu elemanlar yönteminde varyasyonel ve ağırlıklı kalan yöntemleri. Sonlu hacimler yöntemi. İletim ve taşınım için karakteristik denklemler ve sayısal çözüm yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayısal yöntemlerin önemini ve uygulama alanlarını bilir. | Anlatım, | |
2 | Sonlu elemanlar yönteminin esaslarını bilir. Örnek problem çözebilir. | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Sonlu hacimler yönteminin esaslarını bilir. Örnek problem çözebilir. | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Sayısal yazılım programı ile ısı-akış problemleri çözebilir. | Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isı geçişi ve sayısal yöntemlere giriş, | |
2 | Süreklilik, momentum ve enerji denklemleri, | |
3 | Sayısal çözüm yöntemleri ve sonlu elemanlar yöntemi, | |
4 | Sonlu elemanlar yöntemi, | |
5 | Sonlu elemanlar yöntemi, | |
6 | Sonlu elemanlar yöntemi, | |
7 | Sonlu elemanlar yöntemi ve bir boyutlu sınır değer problemleri, | |
8 | Parabolik kısmi diferansiyel denklemler, | |
9 | Eliptik kısmi diferansiyel denklemler, | |
10 | Hiperbolik kısmi diferansiyel denklemler, | |
11 | Sayısal yazılım programlarına giriş ve uygulamalar, | |
12 | Sayısal yazılım programı ile uygulamalar, | |
13 | Sayısal yazılım programı ile uygulamalar, | |
14 | Sayısal yazılım programı ile uygulamalar, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersi veren öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları ve gerekli dokümanlar aşağıdaki internet adreslerinden temin edilebilir. http://ebs.sakarya.edu.tr https://sabis.sakarya.edu.tr |
Ders Kaynakları | 1.R.W.Lewis, K. Morgan, H.R. Thomas, K.N. Seetharamu, The Finite Elemet Method in Heat Transfer Analysis, John Wiley and Sons,1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sayısal yöntemlerin önemini ve uygulama alanlarını bilir. | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 |
2 | Sonlu elemanlar yönteminin esaslarını bilir. Örnek problem çözebilir. | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 |
3 | Sonlu hacimler yönteminin esaslarını bilir. Örnek problem çözebilir. | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 |
4 | Sayısal yazılım programı ile ısı-akış problemleri çözebilir. | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |