Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme Yapıların Doğrusal Olmayan Analizi | YAP 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NACİ ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Gamze Demirtaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonarme yapıların davranışının daha iyi anlaşılabilmesi için doğrusal olmayan davranışın kavranması gereklidir. Betonarme yapıların davranışının anlaşılabilmesi için eleman davranışı ve eleman davranışının anlaşılabilmesi için de betonarme kesit davranışının iyi anlaşılması önemlidir. |
Dersin İçeriği | Betonarme Yapıların Doğrusal Olmayan Analizi ve Çözüm Yöntemleri, Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümünde Ardışık Yaklaşım Yöntemleri, Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümünde Yük Artımı Yöntemleri, Malzeme Davranışları ve Malzeme Modelleri, Kuşatılmış Beton ve Beton Malzeme Modelleri, Moment-Eğrilik İlişkisi, Plastik Mafsal Hipotezi, Örnek Yapı Analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözüm Yöntemlerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Malzeme Davranışlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Malzeme Modellerini bilir ve modelleri kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Moment-Eğrilik İlişkisini kullanır ve yorumlar | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Plastik Mafsal Hipotezini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | betonarme elemanların doğrusal olmayan davranışını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | betonarme yapıların doğrusal olmayan davranışını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
9 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
10 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
11 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
12 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
13 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | ||
14 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözüm Yöntemleri | |
2 | Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümünde Ardışık Yaklaşım Yöntemleri | |
3 | Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümünde Yük Artımı Yöntemleri | |
4 | Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümünde Yük Artımı Yöntemleri | |
5 | Malzeme Davranışları ve Malzeme Modelleri | |
6 | Kuşatılmış Beton ve Beton Malzeme Modelleri | |
7 | Moment-Eğrilik İlişkisi | |
8 | Moment-Eğrilik İlişkisi | |
9 | Plastik Mafsal Hipotezi | |
10 | Plastik Mafsal Hipotezi | |
11 | Örnek Yapı Analizi, betonarme köprü ayağı | |
12 | Örnek Yapı Analizi, betonarme köprü ayağı (tekrarlı yük etkisi) | |
13 | Örnek Yapı Analizi, tek katlı tek açıklıklı betonarme bina | |
14 | Örnek Yapı Analizi,çok katlı betonarme bina |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders notları ABİS servisi üzerinden dersi veren öğretim üyesi tarafından eklenmektedir. |
Ders Kaynakları | [1] Celep Z, Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal olmayan Davranış ve Çözümleme, Beta |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Binaların depreme dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için güncel yönetmelikleri uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözüm Yöntemlerini uygular | ||||||
2 | Malzeme Davranışlarını yorumlar | ||||||
3 | Malzeme Modellerini bilir ve modelleri kurar | ||||||
4 | Moment-Eğrilik İlişkisini kullanır ve yorumlar | ||||||
5 | Plastik Mafsal Hipotezini uygular | ||||||
6 | betonarme elemanların doğrusal olmayan davranışını uygular | ||||||
7 | betonarme yapıların doğrusal olmayan davranışını inceler | ||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 4 | 15 | 60 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |