Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Metod ve Teknikleri | TMB 407 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Der |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim, araştırma, metod, teknik, veri toplama teknikleri, bilimsel metinlerin özellikleri gibi konularda öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği | Bilgi ve Bilim Kavramları, Bilim Dallarının Tasnifi, Sosyal Bilim Kavramı ve Tanımı, Bilimsel Metod ve Aşamaları, Bilimsel Araştırmanın Türleri ve Özellikleri, Veri Toplama Teknikleri, Alan Araştırması, Monografiler, Gözlem Tekniği ve Özellikleri, Görüşme Tekniği ve Özellikleri, Anket Tekniği ve Özellikleri, Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi, Araştırma Metninin Yapısı, Rapor Hazırlama Makale ve Tez Hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavramlar: Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, kuram ile ilgili temel bilgilere sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Veri toplama araçlarını tanır ve kullanılış amaçlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Raporlaştırma aşaması ile ilgili uygulama yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi ve Bilim Kavramları | yok |
2 | Bilimsel Metod ve Aşamaları | yok |
3 | Bilimsel Araştırmanın Türleri ve Özellikleri | yok |
4 | Veri Toplama Teknikleri | yok |
5 | Alan Araştırması, Monografiler | yok |
6 | Gözlem Tekniği ve Özellikleri | yok |
7 | Görüşme Tekniği ve Özellikleri | yok |
8 | Anket Tekniği ve Özellikleri | yok |
9 | Genel tekrar | yok |
10 | Araştırmalarda Kullanılan Yazılı ve Sözlü Kaynaklar | yok |
11 | Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi | yok |
12 | Araştırma Metninin Yapısı | yok |
13 | Rapor Hazırlama | yok |
14 | Makale ve Tez Hazırlama | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
öğretim elemanı ders notları
|
Ders Kaynakları | M. DUVERGER (Çev. Ünsal Oskay) Sosyal Bilimlere Giriş, Bilgi Yayınevi, 1999. Arslantürk, Z.(2001), Araştırma metod ve Teknikleri, İstanbul: Çamlıca Yayınları. Karahasanoğlu, S., ve Yavuz, E.D., (2015), Müzikte Araştırma Yöntemleri, İstanbul: İTÜ Yayınları. Doğanay, A., Ataizi, M., Şimşek A., BAlaban, S., Akbulut, Y., (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eskişehir: AÜ Web-Ofset. Goldstein, K., S.,(1977), Sahada Folklor Derleme Metodları, çev: Ahmet E. Uysal, Ankara: Başbakanlık Basımevi. Özer, Y., (2002), Müzik Etnografisi Alan Araştırmasında Yöntem ve Teknik, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kavramlar: Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, kuram ile ilgili temel bilgilere sahip olur. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Veri toplama araçlarını tanır ve kullanılış amaçlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
6 | Raporlaştırma aşaması ile ilgili uygulama yapar. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |