Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni Iv | TBB 314 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Armon i1-2-3 |
Önerilen Seçmeli Dersler | Kontrpuan, Çok Sesli Koro, Piyano III-IV |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Armonide, Modülasyon ve Alterasyon konularının pekişitirilmesi |
Dersin İçeriği | Uzak tonlara modülasyon, akorların altere edilmesi, Yedili akorlar, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | armonide alterasyonu kavrama | Anlatım, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | 7'liakorlarla yapılan modülasyonları uygulama | Anlatım, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | dominant zincirini kavrama veuygulama | Anlatım, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | uzak tonlara yapılan modülasyonları uygulama | Anlatım, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. dönem konularının tekrarı ve akorlarda alterasyon | |
2 | Çift dominant 7'li akoru ve V. derece akoruyla bağlantı prensipleri | |
3 | Yönelmeler | |
4 | Yönelmeler konusunun devamı ve piyanoda uygulama çalışmaları | |
5 | Akraba (yakın) tonlara modülasyon | |
6 | Modülasyon konusunun devamı ve piyanoda uygulama çalışmaları | |
7 | Yedili akorlar ile ilgili piyanoda uygulama çalışmaları | |
8 | Vize haftası | |
9 | Akorlarda yabancı sesler (hazırlanmış ve hazırlanmamış geciktirmeler) | |
10 | Altere edilmiş dominant akorları | |
11 | Altere edilmiş dominant akorları devamı ve piyanoda uygulama çalışmaları | |
12 | Altere edilmiş subdominant akorları ve Napoliten 6'lısı | |
13 | Altere edilmiş subdominant akorları ve Napoliten 6'lısı devamı ve piyanoda uygulama çalışmaları | |
14 | Genel dönem tekrarı ve piyanoda uygulama çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Zarife BAKİHANOVA Armoni, TCHAİKOVSKY, Armoni, Nurhan CANGAL, Armoni, Aynur ELHANKIZI, Armoni, Klasik Batı Sistemine Rus Ekolü Yaklaşımları, Robert GAULDİN, Harmonic Practise in Tonal Music. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | armonide alterasyonu kavrama | |||||||||||||
2 | 7'liakorlarla yapılan modülasyonları uygulama | |||||||||||||
3 | dominant zincirini kavrama veuygulama | |||||||||||||
4 | uzak tonlara yapılan modülasyonları uygulama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |