Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kontrpuan II | TBB 288 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel müzik ögelerini tanıma, müzik teorisi ve konu alanlarını kavrama, müzik teorisi, ses, ritim, tonalite, armoni ve kontrpuan, müzikal dinamikler, yorumlama, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme vs. temel ögeleri tanıma, kavrama tonal armoni prensipleri ve uygulamaları, kontrpuan ve türk müziği çokseslendirme, eser düzenleme, orkestrasyon ve eşlikleme, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme temel prensiplerini kavrayabilme |
Dersin İçeriği | İşleme-geçit ve geciktirici sesler. Çevrim akorları, (6, 6/4 akorları) alterasyon, piyano ve diğer çalgılarda okul şarkılarını eşlikleme, bu amaçla yazılmış eserlerin armonik analizine ve kontrpuana giriş (bire karşı bir, iki). |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1)Kazandığı armonik bilgi ve becerileri müzik öğretmenliği formasyonuna uygun kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | |
2 | 2) Enstrümanı ile yeterli bir şekilde sanat eserlerini seslendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | 3) Tek başına, bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | |
4 | 4) Kendi çalışmalarını sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
5 | 5) Duyusal algıyı somutlaştırır | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | 6) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
7 | 7) Okul şarkılarını eşlikleme konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
8 | 8)Okul şarkıları ile ilgili çalışmaları takip eder | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dominant dokuzlu akoru | örnekler üzerinde incele |
2 | Uzak tonlara modülasyon ve modülasyonlu ezgileri çok seslendirme ve analiz | örnekler üzerinde incele |
3 | Okul şarkısı yazma – eşlikleme | örnekler üzerinde incele |
4 | Verilen tonal yada makamsal bir ezgiyi çok seslendirme yada çok sesli bir yapıtı çözümleme | örnekler üzerinde incele |
5 | Verilen tonal yada makamsal bir ezgiyi çok seslendirme yada çok sesli bir yapıtı çözümleme | örnekler üzerinde incele |
6 | Okul şarkılarını eşlikleme | örnekler üzerinde incele |
7 | Okul şarkılarını eşlikleme | örnekler üzerinde incele |
8 | Tek parti kontrpuan | örnekler üzerinde incele |
9 | İki parti kontrpuan | örnekler üzerinde incele |
10 | Üç parti kontrpuan | örnekler üzerinde incele |
11 | Serbest kontrpuan | örnekler üzerinde incele |
12 | Taklitli kontrpuan | örnekler üzerinde incele |
13 | Kanon, Motet | örnekler üzerinde incele |
14 | Genel Değerlendirme | örnekler üzerinde incele |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | S.Bilgin. Piyano Eşlikli Marşlar- Piyano Eşlikli Okul Şarkıları. N.CANGAL Armoni- Müzik Formları. Walter PİSTON and Mark Devoto, Harmony, Marcel DUPRE, Cours d’harmonie Analytique. Th Duboıs. Traite D’Harmonie. Machlis Forney, The Enjoyment of The Music. Tissoni, Metodu Elementare di Armonia. T.Benjamin- M.Horvit- R.Nelson Techniques and Materials of Tonal Music. Fuat KORAY, Müzik Formları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1)Kazandığı armonik bilgi ve becerileri müzik öğretmenliği formasyonuna uygun kullanır | ||||||||||||||
2 | 2) Enstrümanı ile yeterli bir şekilde sanat eserlerini seslendirir | ||||||||||||||
3 | 3) Tek başına, bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır | ||||||||||||||
4 | 4) Kendi çalışmalarını sorgular | ||||||||||||||
5 | 5) Duyusal algıyı somutlaştırır | ||||||||||||||
6 | 6) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir | ||||||||||||||
7 | 7) Okul şarkılarını eşlikleme konusunda bilgi sahibi olur | ||||||||||||||
8 | 8)Okul şarkıları ile ilgili çalışmaları takip eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |