Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kontrpuan II TBB 288 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Temel müzik ögelerini tanıma, müzik teorisi ve konu alanlarını kavrama, müzik teorisi, ses, ritim, tonalite, armoni ve kontrpuan, müzikal dinamikler, yorumlama, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme vs. temel ögeleri tanıma, kavrama tonal armoni prensipleri ve uygulamaları, kontrpuan ve türk müziği çokseslendirme, eser düzenleme, orkestrasyon ve eşlikleme, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme temel prensiplerini kavrayabilme
Dersin İçeriği İşleme-geçit ve geciktirici sesler. Çevrim akorları, (6, 6/4 akorları) alterasyon, piyano ve diğer çalgılarda okul şarkılarını eşlikleme, bu amaçla yazılmış eserlerin armonik analizine ve kontrpuana giriş (bire karşı bir, iki).
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1)Kazandığı armonik bilgi ve becerileri müzik öğretmenliği formasyonuna uygun kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem,
2 2) Enstrümanı ile yeterli bir şekilde sanat eserlerini seslendirir Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
3 3) Tek başına, bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem,
4 4) Kendi çalışmalarını sorgular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gözlem,
5 5) Duyusal algıyı somutlaştırır Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 6) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
7 7) Okul şarkılarını eşlikleme konusunda bilgi sahibi olur Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
8 8)Okul şarkıları ile ilgili çalışmaları takip eder Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dominant dokuzlu akoru örnekler üzerinde incele
2 Uzak tonlara modülasyon ve modülasyonlu ezgileri çok seslendirme ve analiz örnekler üzerinde incele
3 Okul şarkısı yazma – eşlikleme örnekler üzerinde incele
4 Verilen tonal yada makamsal bir ezgiyi çok seslendirme yada çok sesli bir yapıtı çözümleme örnekler üzerinde incele
5 Verilen tonal yada makamsal bir ezgiyi çok seslendirme yada çok sesli bir yapıtı çözümleme örnekler üzerinde incele
6 Okul şarkılarını eşlikleme örnekler üzerinde incele
7 Okul şarkılarını eşlikleme örnekler üzerinde incele
8 Tek parti kontrpuan örnekler üzerinde incele
9 İki parti kontrpuan örnekler üzerinde incele
10 Üç parti kontrpuan örnekler üzerinde incele
11 Serbest kontrpuan örnekler üzerinde incele
12 Taklitli kontrpuan örnekler üzerinde incele
13 Kanon, Motet örnekler üzerinde incele
14 Genel Değerlendirme örnekler üzerinde incele
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları S.Bilgin. Piyano Eşlikli Marşlar- Piyano Eşlikli Okul Şarkıları. N.CANGAL Armoni- Müzik Formları. Walter PİSTON and Mark Devoto, Harmony, Marcel DUPRE, Cours d’harmonie Analytique. Th Duboıs. Traite D’Harmonie. Machlis Forney, The Enjoyment of The Music. Tissoni, Metodu Elementare di Armonia. T.Benjamin- M.Horvit- R.Nelson Techniques and Materials of Tonal Music. Fuat KORAY, Müzik Formları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. X
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
12 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
13 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 1)Kazandığı armonik bilgi ve becerileri müzik öğretmenliği formasyonuna uygun kullanır
2 2) Enstrümanı ile yeterli bir şekilde sanat eserlerini seslendirir
3 3) Tek başına, bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır
4 4) Kendi çalışmalarını sorgular
5 5) Duyusal algıyı somutlaştırır
6 6) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir
7 7) Okul şarkılarını eşlikleme konusunda bilgi sahibi olur
8 8)Okul şarkıları ile ilgili çalışmaları takip eder
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5