Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ritim Bilgisi Vıı THO 411 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

9 / 10 / 11 Comprehension of timed methods. Trying special sounds like ‘TEKE’ on the suspended drum.

Dersin İçeriği

9 / 10 / 11 Dictation and solfege studies on timed methods will be made and sounds that require special practice such as ‘TEKE’ will be played practically on the suspended drum.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 9 zamanlı Ritim kalıplarının öğrenilerek, Asma davul çalgısında çalınması Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin amacı ve içeriğinin tanıtılması
2 9/8 usülde dikte ve solfej çalışmarı
3 9/8 usülde dikte ve solfej çalışmarı
4 9/8 usülde dikte ve solfej çalışmarı
5 9/4 usülde dikte ve solfej çalışmarı
6 9/4 usülde dikte ve solfej çalışmarı
7 9/4 usülde dikte ve solfej çalışmarı
8 Vize
9 10/8 usülde dikte ve solfej çalışmarı
10 10/8 usülde dikte ve solfej çalışmarı
11 Asma davul ile çalım egzersizleri
12 Asma davul ile çalım egzersizleri
13 Asma davul ile çalım egzersizleri
14 Asma davul ile çalım egzersizleri
Kaynaklar
Ders Notu

Unpublished Personal Lecture Note

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 9 zamanlı Ritim kalıplarının öğrenilerek, Asma davul çalgısında çalınması 5 4 4 3 4 5 3 1 3 5 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
1. Ödev 50
1. Ara Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 8 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 4 4
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 5