Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji (Thm) II THO 208 4 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMRE KARABULUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Halk Müziğinde kullanılan usûlleri öğrenebilme

Dersin İçeriği

İslamiyet öncesinde Türk halk müziği, Türk halk müziğinin tasnifi, solfej ve dikte çalışmaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Usûlleri sınıflandırır.
2 Basit ve bileşik usûlleri uygular.
3 Basit melodik eserleri notaya alır. (dikte)
4 Türk Halk Müziğinde kullanılan usûlleri duyarak anlayabilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk halk müziğinin sınıflandırması, Türk halk müziğinde usul kullanımı. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
2 2,3 ve 4 zamanlı ana usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
3 5 zamanlı birleşik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
4 6 zamanlı birleşik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
5 Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
6 8 zamanlı birleşik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
7 9 zamanlı birleşik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
8 Ara Sınav
9 10 zamanlı Karma usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
10 11 zamanlı Karma usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
11 12 zamanlı Karma usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
12 15 zamanlı Karma usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
13 16 zamanlı Karma usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

DEMİR, Sertan; Yayımlanmamış ders notu, Türk Halk müziği Solfeji, Sakarya Üniversitesi devlet Konservatuvarı.

Ekici, Savaş; Yayımlanmamış ders notu, Türk Halk Müziği Bilgileri, Gaziantep Üniversitesi TMDK.

Karabulut, Emre. Yayımlanmamış ders notu.

Ders Kaynakları

Demir, Sertan (2013); Türk Halk Müziği Solfejine Giriş, Usar Yay., İstanbul.

Emnalar, Atınç. (1998). Tüm yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı. Ege Üniversitesi Basımevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir.
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır.
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir.
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Usûlleri sınıflandırır.
2 Basit ve bileşik usûlleri uygular.
3 Basit melodik eserleri notaya alır. (dikte)
4 Türk Halk Müziğinde kullanılan usûlleri duyarak anlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 2 2 4
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 4