Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyun Repertuvarı ve Müziği III THO 211 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Halk Oyunları dersi ile eş güdümlü olarak Zeybek yöresi oyun ve müzik repertuvarının genişletilmesi.

Dersin İçeriği

Genellikle Ege bölgemizde görülen Zeybek oyun kültürüne ait çok sayıda çeşit ve alttür mevcuttur. Dersimiz kapsamında hızlı ve ağır zeybeklerden örneklerin yanında; güvende, bengi gibi alt türlere ait örnekler öğretilecektir.2

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Zeybek oyun ve müzik kültürü ile ilgili bilgiye sahiptir Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
2 Zeybek kültüründe görülen alt türlerin oyun ve müzikleri konusunda fikir sahibir Anlatım, Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersi içeriğinin ve hedeflerin tanıtılması
2 Zeybek Türüne Genel bakış
3 Zeybek Türüne Genel bakış
4 Zeybeklerin Müzik ve Ritim Karakteri
5 Zeybeklerin Müzik ve Ritim Karakteri
6 Ağır Zeybekler
7 Ağır Zeybekler
8 Vize
9 Bengi
10 Bengi
11 Güvende
12 Güvende
13 Genel Tekrar
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İzmir Zeybek Oyunları, Mehmet Öcal Özbilgin, Ege Üni. Devlet Türk Musıkisi Konservatuvarı Yayınları No:12, İzmir-2012

Zeybekler, Onur Akdoğu, Sade Matbaacılık, İzmir-2004 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir.
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır.
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir.
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Zeybek oyun ve müzik kültürü ile ilgili bilgiye sahiptir 5 5 5
2 Zeybek kültüründe görülen alt türlerin oyun ve müzikleri konusunda fikir sahibir 4 1 1 1 5 5 2 1 1 5 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Kısa Sınav 25
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Toplam İş Yükü 44
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1,76
Dersin AKTS Kredisi 4