Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bale Egzersizleri I THO 105 1 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ
Dersi Verenler Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Semih Özbilgi

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Biyomotor özellikleri diğer spor disiplinlerindeki örneklerinde olduğu gibi geliştirmenin çok uzun zaman alacağı, bunun yanı sıra halk oyunları gruplarının bu teknik imkanlara sahip olmadıkları gerçeğiyle; Bale tekniklerinden yararlanarak öğrencilerimizin becerilerini, hareketi oluşturan kas ve eklem yapısı hakkında bilgilendirip, kondisyonel ve koordinatif özelliklerini arttırarak geliştirmek, bedenlerinde sahneye uygun estetik bir duruş oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Bale bar ve orta egzersizlerini sık tekrarlarla öğrenme, bu hareketlerin yapılmasında etken kas ve kas guruplarının optimal güce erişmesini sağlamak ve öğrencilerde balenin, onların gelişimi için gerekliliği konusunda teorik altyapının oluşturulmasını sağlamak.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Vücut parçalarını doğru kullanabilme (Posture kullanımı)
2 Biyomotor yetileri geliştirme
3 Komplike hareketleri algılayabilme
4 Vücudu çift taraflı kullanabilme
5 Hareketlerde dramatik içeriği ifade edebilme
6 Öğrencilere sanatsal dünya görüşü kazandırma
7 Melodik ve ritimsel yapıya uyum sağlama
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bale Tarhi Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
2 İskelet Kasları ve Postür, Doğru Postur Kullanımı Çalışmaları ve Plié-Releve Kol ve Ayak Pozisyonları ve Plié’ler – Port de bras Germe Çalışmaları . Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
3 Battement Tendu (Tüm Yönler) I. Pozisyon da ve Plié'ler Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
4 Battement Glissé (jeté) ve Pique ve Plié'ler Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
5 Battement Glissé ve Pique ile yürümeler ve Plié'ler Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
6 Plié'ler ve Battement Rond de Jamb par terre Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
7 Plié'ler ve Battement Rond de Jambe Yürümeler En dehors-en dedans Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
8 vize
9 Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
10 Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
11 Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
12 Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
13 Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
14 Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas,
Kaynaklar
Ders Notu

Tayt ve Bale Patiği zorunludur.

Ders Kaynakları

Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, Gürbüz; Dance for the first Step, Izmir, E.Ü. Printshop, 2006 Kirstein Lincoln, Muriel Stuart ;The Clasiccal Balet Basic Technique and Terminology, New York, Alfred A. Knopf Inc, 1997 Yeşiltepe Suat; Ballet and Cimnastik Studies (Up Course Notes), Izmir, State Opera and Balet The Royal Academy of Dancing; Major Examinations Syllaby, London, reprinted 1979 Vaga

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Vücut parçalarını doğru kullanabilme (Posture kullanımı) 5 5 5
2 Biyomotor yetileri geliştirme 5 5 5
3 Komplike hareketleri algılayabilme 5 5 5 5
4 Vücudu çift taraflı kullanabilme 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Hareketlerde dramatik içeriği ifade edebilme 5 5 5 5 5 5 5 5
6 Öğrencilere sanatsal dünya görüşü kazandırma 5 5 5 5 5 5 5 5 5
7 Melodik ve ritimsel yapıya uyum sağlama 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Proje / Tasarım 1 16 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Ödev 1 16 16
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Final 1 2 2
Ara Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 4 4
Final 1 8 8
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Toplam İş Yükü 171
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,84
Dersin AKTS Kredisi 4