Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bale Egzersizleri I | THO 105 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Semih Özbilgi |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Biyomotor özellikleri diğer spor disiplinlerindeki örneklerinde olduğu gibi geliştirmenin çok uzun zaman alacağı, bunun yanı sıra halk oyunları gruplarının bu teknik imkanlara sahip olmadıkları gerçeğiyle; Bale tekniklerinden yararlanarak öğrencilerimizin becerilerini, hareketi oluşturan kas ve eklem yapısı hakkında bilgilendirip, kondisyonel ve koordinatif özelliklerini arttırarak geliştirmek, bedenlerinde sahneye uygun estetik bir duruş oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bale bar ve orta egzersizlerini sık tekrarlarla öğrenme, bu hareketlerin yapılmasında etken kas ve kas guruplarının optimal güce erişmesini sağlamak ve öğrencilerde balenin, onların gelişimi için gerekliliği konusunda teorik altyapının oluşturulmasını sağlamak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vücut parçalarını doğru kullanabilme (Posture kullanımı) | ||
2 | Biyomotor yetileri geliştirme | ||
3 | Komplike hareketleri algılayabilme | ||
4 | Vücudu çift taraflı kullanabilme | ||
5 | Hareketlerde dramatik içeriği ifade edebilme | ||
6 | Öğrencilere sanatsal dünya görüşü kazandırma | ||
7 | Melodik ve ritimsel yapıya uyum sağlama |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bale Tarhi | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
2 | İskelet Kasları ve Postür, Doğru Postur Kullanımı Çalışmaları ve Plié-Releve Kol ve Ayak Pozisyonları ve Plié’ler – Port de bras Germe Çalışmaları . | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
3 | Battement Tendu (Tüm Yönler) I. Pozisyon da ve Plié'ler Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
4 | Battement Glissé (jeté) ve Pique ve Plié'ler Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
5 | Battement Glissé ve Pique ile yürümeler ve Plié'ler Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
6 | Plié'ler ve Battement Rond de Jamb par terre Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
7 | Plié'ler ve Battement Rond de Jambe Yürümeler En dehors-en dedans Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
8 | vize | |
9 | Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
10 | Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
11 | Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
12 | Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
13 | Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
14 | Temel Bar Egzersizleri ve Germe Çalışmaları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tayt ve Bale Patiği zorunludur. |
Ders Kaynakları | Aktas, Gürbüz; Basic Dance Training, Izmir, e. u. Press, 1999 Aktas, Gürbüz; Dance for the first Step, Izmir, E.Ü. Printshop, 2006 Kirstein Lincoln, Muriel Stuart ;The Clasiccal Balet Basic Technique and Terminology, New York, Alfred A. Knopf Inc, 1997 Yeşiltepe Suat; Ballet and Cimnastik Studies (Up Course Notes), Izmir, State Opera and Balet The Royal Academy of Dancing; Major Examinations Syllaby, London, reprinted 1979 Vaga |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Vücut parçalarını doğru kullanabilme (Posture kullanımı) | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Biyomotor yetileri geliştirme | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Komplike hareketleri algılayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Vücudu çift taraflı kullanabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
5 | Hareketlerde dramatik içeriği ifade edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
6 | Öğrencilere sanatsal dünya görüşü kazandırma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
7 | Melodik ve ritimsel yapıya uyum sağlama | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |