Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Iv (Klarnet) | CKL 312 | 6 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | 1ve 4 komalık seslerin üfleme pozisyonun gösterilmesi bu sesleri içeren makamların etüt ve uygun eserlerin icra edilmesi Türk Musiki formlarından saz musiki içine giren peşrev, saz semai taksim hakkında teori bilgisi verilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süzinak makamının icra becerisinin kazanılması. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Hicaz makamının icra becerisinİn kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | saz semai icra edebilme becerisinin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Uşşak makamının icra becerisinin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Beyati makamının icra becerisinin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Karcığar makamının İcra becerisinin kazanılmasI. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Taksim yapabilme becerisininin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suzinak makamında seyir ve peşrev (tatyos efendi) dinlenmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
2 | Suzinak peşrevi(tatyos efendi) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
3 | Hicaz makamında seyir ve peşrev(Refik fersan) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
4 | Hicaz makamında Garip saz semai 1ve2.hanesi dinletilmesi ve icra edilmesi (Göksel Baktagir). | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
5 | Hicaz makamında Garip saz semai 3ve4hanesi dinletilmesi ve icra edilmesi (Göksel Baktagir). | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
6 | Uşşak makamında seyir ve peşrev(kemani Tatyos efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
7 | Uşşak makamında seyir ve peşrev(kemani Tatyos efendi) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
8 | Uşşak makamında 8/8 usulde bir gönül hikayesi adlı şarkı dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
9 | Beyati makamında seyir ve peşrev(Seyfeddin efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
10 | Beyati makamında seyir ve peşrev (Seyfeddin efendi) tekrar Dinletilimes ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
11 | Karcığar makamında seyir ve peşrevi( Tatyos efendi) Dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
12 | Karcığar makamında seyir ve peşrevi( Tatyos efendi) tekrarı Dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
13 | Uşşak Beyati ve Karcığar taksim icrası Dİnletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
14 | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Süzinak makamının icra becerisinin kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Hicaz makamının icra becerisinİn kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | saz semai icra edebilme becerisinin kazanılması. | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | |
4 | Uşşak makamının icra becerisinin kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Beyati makamının icra becerisinin kazanılması. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 |
6 | Karcığar makamının İcra becerisinin kazanılmasI. | |||||||||||
7 | Taksim yapabilme becerisininin kazanılması. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |