Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Iv (Viyola) | CVI 312 | 6 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Aksanlı yay tekniğinde pratiklik sağlayabilmek için senkoplu çalış tekniğinde uygulamalar. 3 ve 2 sesli akorları öğrenmek. Bağlı nota tekniğini geliştirmek. sonate formunda bir eser icrasında kolaylık sağlamak amacıyla bu form hakkında genel bilgi ve bir örnek eser. Neva makamında bir eseri icra edebilmek için bu makamda bir örnek eser. |
Dersin İçeriği | Rast, hüseyni makamlarında örnek eserler. Medhal, peşrev formlarında örnek eserler. Neva makamında bir örnek eser. Bağlı nota teknikleri. Sonate formu hakkında genel bilgi ve bir örnek eser. Aksanlı ve senkoplu örnek bir çalışma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aksanlı ve senkoplu çalma tekniğini pekiştirir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Üç ve İki sesli akorları öğrenir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Sonate formunda çalmayı öğrenir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Rast,hüseyni,nevâ makamlarında uygulama yapmayı öğrenir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Peşrev ve Medhal formlarında icrası gelişir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Ajilitesini geliştirir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | 4,8, 12, 16 bağlı yay tekniğini gelişir. | ||
8 | İleri seviye sol el parmak tekniğini pekiştirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayfa:9 no3 aksanlı,senkoplu çalma tekniği./sayfa:8 sevcik op1 Viola | Hans Sitt Praktische Viola Method/Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 Viola |
2 | Hüseyni Peşrev-İsmail Hakkı Bey/ no23 / sayfa:16 | TRT / Kayser Viola Method op.54 Hans Sitt Praktische Viola Method ileri seviye kısmından |
3 | Sonate formu hakkında genel bilgi.Telemann Sonate Do majör 1.2.Bölümler | İstanbul Ünv.Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi |
4 | Rast Medhal-Prof.Dr.Alaaddin Yavaşça, Rast Medhal-Ferit Sıdal /sayfa:14 F uygulaması. | TRT/Hans Sitt Praktische Viola Method |
5 | Menuet 3-J.S.Bach /no25,26 3 sesli,2 sesli akorlar. | İst.Ünv.Devlet Konserv.Kütüph..Kayser Viola Method op.54/ |
6 | Sayfa:9 sevcik op.1 Viola | Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 Viola |
7 | 4.Hafta tekrarı./No9,23,34 /sayfa:14 G uygulaması. | Kayser Viola Method op.54/Hans Sitt Praktische Viola Method |
8 | Neva Peşrev-Zeki Mehmet Ağa | |
9 | Vize | TRT |
10 | 3.Hafta tekrarı./sayfa:14 H uygulaması. | Hans Sitt Praktische Viola Method |
11 | Sayfa:10 sevcik op.1 Viola. | Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 Viola |
12 | Rast Peşrev-Sırrı Abdülbâki Dede | TRT |
13 | Sayfa:11 sevcik op.1 Viola. | Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 Viola |
14 | Genel Tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT, Hans Sitt Praktische Viola Method. Lionel Tertis Sevcik op.1, part 1 Viola, İstanbul Üniversite Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi, Kayser Viola Method Op. 54 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aksanlı ve senkoplu çalma tekniğini pekiştirir. | 5 | 5 | |||||||||
2 | Üç ve İki sesli akorları öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||
3 | Sonate formunda çalmayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
4 | Rast,hüseyni,nevâ makamlarında uygulama yapmayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
5 | Peşrev ve Medhal formlarında icrası gelişir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
6 | Ajilitesini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
7 | 4,8, 12, 16 bağlı yay tekniğini gelişir. | |||||||||||
8 | İleri seviye sol el parmak tekniğini pekiştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |