Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı III (Keman) CKE 311 5 1 + 1 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ATALAY DURMAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. ATALAY DURMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste Rast Makamında yazılmış peşrevlerin doğru bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde Rast makamında Sol majör tonunda  yazılmış egzersizler ve eserler bulunmaktadır

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Rast Makamı perdelerinin Kemanda çalınması Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
2 Peşrev formunun kavranması Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
3 1 numaralı parmakla yapılan çarpma Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
4 Türk müiğinde trnaspoze meselesinin kavranması Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
5 Sol majör tonunda Menuet çalınması Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Rast Peşrevi Refik Fersan No: 2 TRT Repertuarı
2 Hersey modern violin method No: 14 Hersey Modern Violin Method
3 Rast Peşrev Çoban Giray No 1 TRT Repertuarı
4 Hersey modern violin method No: 15-16 Hersey Modern Violin Method
5 Rast Peşrev Meçhul Düşems TRT Repertuarı
6 Hersey modern violin method 19. Sayfa Hersey Modern Violin Method
7 Rast Peşrevi Osman Dede Gül Devri TRT Repertuarı
8 Vize Haftası Suzuki Metodu
9 New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap 1. Sayfa New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap
10 Suzuki Menuet 1 Suzuki Metodu
11 Rast Peşrev Hasan Ağa TRT Repertuarı
12 Suzuki Menuet 2 Suzuki Metodu
13 Rast Peşrev Refik Fersan Musahabat-ı Musikiyye TRT Repertuarı
14 New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap 2. Sayfa
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hersey modern violin method ve Trt Repertuarı-New School Of Violin Studies Volume 1

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir.
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır.
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir.
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Rast Makamı perdelerinin Kemanda çalınması 5 4 5 4 5 5 4 5 5 5 5
2 Peşrev formunun kavranması 5 5 5 4 5 5 4 5 4 5 5
3 1 numaralı parmakla yapılan çarpma 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 4
4 Türk müiğinde trnaspoze meselesinin kavranması 5 4 5 4 4 4 5 4 5 5 4
5 Sol majör tonunda Menuet çalınması 5 4 5 5 4 5 4 4 4 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,96
Dersin AKTS Kredisi 4