Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı III (Keman) | CKE 311 | 5 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste Rast Makamında yazılmış peşrevlerin doğru bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Ders içeriğinde Rast makamında Sol majör tonunda yazılmış egzersizler ve eserler bulunmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rast Makamı perdelerinin Kemanda çalınması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Peşrev formunun kavranması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | 1 numaralı parmakla yapılan çarpma | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Türk müiğinde trnaspoze meselesinin kavranması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Sol majör tonunda Menuet çalınması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rast Peşrevi Refik Fersan No: 2 | TRT Repertuarı |
2 | Hersey modern violin method No: 14 | Hersey Modern Violin Method |
3 | Rast Peşrev Çoban Giray No 1 | TRT Repertuarı |
4 | Hersey modern violin method No: 15-16 | Hersey Modern Violin Method |
5 | Rast Peşrev Meçhul Düşems | TRT Repertuarı |
6 | Hersey modern violin method 19. Sayfa | Hersey Modern Violin Method |
7 | Rast Peşrevi Osman Dede Gül Devri | TRT Repertuarı |
8 | Vize Haftası | Suzuki Metodu |
9 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap 1. Sayfa | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap |
10 | Suzuki Menuet 1 | Suzuki Metodu |
11 | Rast Peşrev Hasan Ağa | TRT Repertuarı |
12 | Suzuki Menuet 2 | Suzuki Metodu |
13 | Rast Peşrev Refik Fersan Musahabat-ı Musikiyye | TRT Repertuarı |
14 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap 2. Sayfa |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hersey modern violin method ve Trt Repertuarı-New School Of Violin Studies Volume 1 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rast Makamı perdelerinin Kemanda çalınması | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Peşrev formunun kavranması | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
3 | 1 numaralı parmakla yapılan çarpma | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
4 | Türk müiğinde trnaspoze meselesinin kavranması | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
5 | Sol majör tonunda Menuet çalınması | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |