Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ritim Bilgisi V | THO 303 | 5 | 2 + 1 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Asma Davul Ritim Notasyon sisteminin öğrenilmesi ve Asma Davul entrumanının icra edilebilmesi. |
Dersin İçeriği | Zeybek, Karşılama, Horon, Halay, Bar gibi farklı türlere ait, farklı usullerdeki ritim kalıplarının dikte edilmesi ve asma davul enstrumanı ile icrası. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 5 zamanlı usulleri bilir, dikte ve icra eder | Problem Çözme, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | 6 zamanlı usulleri bilir, dikte ve icra eder | Problem Çözme, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurs içeriği ve hedefleri hakkında genel bilgi paylaşımı | |
2 | 5 zamanlı öğretim yöntemleri ve türleri | |
3 | 5 Zamanlı yöntemlerle dikte çalışmaları | |
4 | 5 zamanlı Usullerde dikte ve icra çalışması | |
5 | 5 zamanlı Usullerde dikte ve icra çalışması | |
6 | 5 zamanlı Usullerde dikte ve icra çalışması | |
7 | Farklı ritim enstrümanları ile 5 zamanlı kalıplar ve genel tekrarlama denemeleri | |
8 | Vize | |
9 | 6 Zamanlı usullerin öğretilmesi | |
10 | 6 zamanlı usulde dikte çalışmaları | |
11 | 6 zamanlı usulde icra çalışmaları | |
12 | Türk Halk Oyunlarından 6 zaman örneğinin diktesi ve icrası | |
13 | Türk Halk Oyunlarından 6 zaman örneğinin diktesi ve icrası | |
14 | Farklı ritim enstrümanları ile 6 zaman icrası ve genel tekrarlama deneyleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Görsel ve işitsel alan araştırmaları kayıtları. |
Ders Kaynakları | YILMAZ, Kerem Cenk, ERDOĞAN, Umut, Mevcut Asma Davul Notasyonlarına Eleştirisel Bakış ve Öneriler, I.Uluslar Arası Türk Halk Oyunları Kongresi,Malatya,2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 zamanlı usulleri bilir, dikte ve icra eder | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 |
2 | 6 zamanlı usulleri bilir, dikte ve icra eder | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |