| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce I | EEM 291 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BAHA KANBEROĞLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BAHA KANBEROĞLU, Doç.Dr. SELÇUK EMİROĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerinin mesleki alanda meslektaşları ile teknik iletişim kurabilecek seviyeye gelmelerini ve Mesleki İngilizce II dersi ile beraber B1 düzeyine çıkmalarını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Temel elektrik kavramları üzerinden İngilizce okuma, alıştırma, dil bilgisi ve uygulamalar |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel mesleki konularda tanımlama ve açıklamaları yazılı bir şekilde yapar | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 2 | Temel mesleki konularda araştırma yapar ve rapor yazar | Grupla Çalışma, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Temel mesleki konularda sözlü iletişim yapar | Grupla Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Modül #1: Mühendislik Mesleği: Okuma / Alıştırma | |
| 2 | Modül #1: Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 3 | Modül #2: Ölçme ve Birim Sistemleri: Okuma / Alıştırma | |
| 4 | Modül #2: Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 5 | Modül #3: Matematiksel İfadeler: Okuma / Alıştırma | |
| 6 | Modül #3: Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 7 | Modül #4: Denklemler: Okuma / Alıştırma | |
| 8 | Modül #4: Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 9 | Tekrar (Arasınavınızı kontrol ediniz) | |
| 10 | Modül #5: Elektrik Devrelerinin Temel Kanunları: Okuma / Alıştırma | |
| 11 | Modül #5: Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 12 | Modül #6: Elektrik Akımı: Okuma / Alıştırma | |
| 13 | Modül #6: Dil Bilgisi ve Uygulamalar | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] SABİS üzerinden yayınlanacak ders notları takip edilecektir. |
| Ders Kaynakları | [1] Edis Pamela, "Teknik İngilizce", 6. Baskı, İTÜ Vakfı Yayınları, 2018, İstanbul [2] Ibbotson Mark, "Professional English in Use" Cambridge University Press, 2009 [3] Bonamy D., Jacques C., "Technical English 1", Pearson Longman, 2013 [4] Brieger N., Pohl A., "Technical English", Summertown Publishing, 2007 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | X | |||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel mesleki konularda tanımlama ve açıklamaları yazılı bir şekilde yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||||||||
| 2 | Temel mesleki konularda araştırma yapar ve rapor yazar | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||||||||
| 3 | Temel mesleki konularda sözlü iletişim yapar | 4 | 4 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| 3. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 3 | 3 | 9 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 59 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||