Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki İngilizce I EEM 291 3 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BAHA KANBEROĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BAHA KANBEROĞLU, Doç.Dr. SELÇUK EMİROĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerinin mesleki alanda meslektaşları ile teknik iletişim kurabilecek seviyeye gelmelerini ve Mesleki İngilizce II dersi ile beraber B1 düzeyine çıkmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Temel elektrik kavramları üzerinden İngilizce okuma, alıştırma, dil bilgisi ve uygulamalar

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel mesleki konularda tanımlama ve açıklamaları yazılı bir şekilde yapar Anlatım, Boşluk Doldurma Testleri,
2 Temel mesleki konularda araştırma yapar ve rapor yazar Grupla Çalışma, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Temel mesleki konularda sözlü iletişim yapar Grupla Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modül #1: Mühendislik Mesleği: Okuma / Alıştırma
2 Modül #1: Dil Bilgisi ve Uygulamalar
3 Modül #2: Ölçme ve Birim Sistemleri: Okuma / Alıştırma
4 Modül #2: Dil Bilgisi ve Uygulamalar
5 Modül #3: Matematiksel İfadeler: Okuma / Alıştırma
6 Modül #3: Dil Bilgisi ve Uygulamalar
7 Modül #4: Denklemler: Okuma / Alıştırma
8 Modül #4: Dil Bilgisi ve Uygulamalar
9 Tekrar (Arasınavınızı kontrol ediniz)
10 Modül #5: Elektrik Devrelerinin Temel Kanunları: Okuma / Alıştırma
11 Modül #5: Dil Bilgisi ve Uygulamalar
12 Modül #6: Elektrik Akımı: Okuma / Alıştırma
13 Modül #6: Dil Bilgisi ve Uygulamalar
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

[1] SABİS üzerinden yayınlanacak ders notları takip edilecektir.

Ders Kaynakları

[1] Edis Pamela, "Teknik İngilizce", 6. Baskı, İTÜ Vakfı Yayınları, 2018, İstanbul

[2] Ibbotson Mark, "Professional English in Use" Cambridge University Press, 2009

[3] Bonamy D., Jacques C., "Technical English 1", Pearson Longman, 2013

[4] Brieger N., Pohl A., "Technical English", Summertown Publishing, 2007

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. X
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi. X
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, X
7 b En az bir yabancı dil bilgisi. X
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi. X
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Temel mesleki konularda tanımlama ve açıklamaları yazılı bir şekilde yapar 4 4 4 4 4 3
2 Temel mesleki konularda araştırma yapar ve rapor yazar 4 0 4 4 4 4 3
3 Temel mesleki konularda sözlü iletişim yapar 4 4 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 15
2. Ödev 15
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 3 3 9
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 59
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,36
Dersin AKTS Kredisi 2