Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı II | EEM 320 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kemal Kalaycı, Arş. Gör İbrahim Mucuk, Arş Gör. Rıdvan Fırat Çınar, Arş. Gör. Selim İlhan, Arş. Gör. Bekir Murat Aydın |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Temel elektronik devrelerin ve kuvvetlendiricilerinin çalışma prensiplerini, gerçekleştirilen uygulamalar üzerinden, anlamasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Temel Ölçmeler, Simülasyon Çalışmaları, Elektronik Elemanların Karakteristikleri, Temel Elektronik Devre Deneyleri, Yarıiletken Kuvvetlendiriciler, Deney Tasarımı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar (PÇ5a) | Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
2 | Amaca özel deney tasarlar (PÇ5b) | Problem Çözme, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
3 | Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar (PÇ2) | Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
4 | Simülasyon yapar (PÇ4) | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, | |
5 | Takım içinde bireysel sorumluluk alır (PÇ6) | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
6 | Rapor hazırlar (PÇ7) | Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvar Gereçlerinin Temel Elemanlar Üzerindeki Uygulamalarla Tanıtılması | |
2 | Diyot Eleman Davranışının İncelenmesi | |
3 | Diyot Eleman Davranışının İncelenmesi | |
4 | Bjt eleman davranışının incelenmesi | |
5 | Bjt eleman davranışının incelenmesi | |
6 | Mosfet eleman davranışının incelenmesi | |
7 | Mosfet eleman davranışının incelenmesi | |
8 | Kırpıcı devreler ve kenetleme devreleri - Besleme gerilim düzenleri | |
9 | Kırpıcı devreler ve kenetleme devreleri - Besleme gerilim düzenleri | |
10 | Transistörlü kuvvetlendiriciler | |
11 | Transistörlü kuvvetlendiriciler | |
12 | İşlemsel kuvvetlendiricinin lineer olmayan uygulamaları | |
13 | İşlemsel kuvvetlendiricinin lineer olmayan uygulamaları | |
14 | Deney Tasarlama/Talimat alma verme ödev deneylerinin gerçeklenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Duran Leblebici, Elektronik Elemanları; Seçkin Yayınları, 2007 2-M. Sait TÜRKÖZ, "Elektronik Devreler", Sistem Yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar (PÇ5a) | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Amaca özel deney tasarlar (PÇ5b) | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar (PÇ2) | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Simülasyon yapar (PÇ4) | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Takım içinde bireysel sorumluluk alır (PÇ6) | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Rapor hazırlar (PÇ7) |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 16 |
1. Proje / Tasarım | 7 |
2. Proje / Tasarım | 7 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
5. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
6. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
7. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
8. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
9. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
10. Performans Görevi (Laboratuvar) | 7 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 6 | 3 | 18 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |