Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı II EEM 320 6 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kemal Kalaycı, Arş. Gör İbrahim Mucuk, Arş Gör. Rıdvan Fırat Çınar, Arş. Gör. Selim İlhan, Arş. Gör. Bekir Murat Aydın

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin Temel elektronik devrelerin ve kuvvetlendiricilerinin çalışma prensiplerini, gerçekleştirilen uygulamalar üzerinden, anlamasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Temel Ölçmeler, Simülasyon Çalışmaları, Elektronik Elemanların Karakteristikleri, Temel Elektronik Devre Deneyleri, Yarıiletken Kuvvetlendiriciler, Deney Tasarımı

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar (PÇ5a) Eğitsel Oyun, Problem Çözme,
2 Amaca özel deney tasarlar (PÇ5b) Problem Çözme, Rol Oynama, Eğitsel Oyun,
3 Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar (PÇ2) Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun,
4 Simülasyon yapar (PÇ4) Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma,
5 Takım içinde bireysel sorumluluk alır (PÇ6) Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
6 Rapor hazırlar (PÇ7) Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Laboratuvar Gereçlerinin Temel Elemanlar Üzerindeki Uygulamalarla Tanıtılması
2 Diyot Eleman Davranışının İncelenmesi
3 Diyot Eleman Davranışının İncelenmesi
4 Bjt eleman davranışının incelenmesi
5 Bjt eleman davranışının incelenmesi
6 Mosfet eleman davranışının incelenmesi
7 Mosfet eleman davranışının incelenmesi
8 Kırpıcı devreler ve kenetleme devreleri - Besleme gerilim düzenleri
9 Kırpıcı devreler ve kenetleme devreleri - Besleme gerilim düzenleri
10 Transistörlü kuvvetlendiriciler
11 Transistörlü kuvvetlendiriciler
12 İşlemsel kuvvetlendiricinin lineer olmayan uygulamaları
13 İşlemsel kuvvetlendiricinin lineer olmayan uygulamaları
14 Deney Tasarlama/Talimat alma verme ödev deneylerinin gerçeklenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Duran Leblebici, Elektronik Elemanları; Seçkin Yayınları, 2007

2-M. Sait TÜRKÖZ, "Elektronik Devreler", Sistem Yayıncılık

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar (PÇ5a)
2 Amaca özel deney tasarlar (PÇ5b)
3 Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar (PÇ2)
4 Simülasyon yapar (PÇ4)
5 Takım içinde bireysel sorumluluk alır (PÇ6)
6 Rapor hazırlar (PÇ7)
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 16
1. Proje / Tasarım 7
2. Proje / Tasarım 7
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 7
2. Performans Görevi (Laboratuvar) 7
3. Performans Görevi (Laboratuvar) 7
4. Performans Görevi (Laboratuvar) 7
5. Performans Görevi (Laboratuvar) 7
6. Performans Görevi (Laboratuvar) 7
7. Performans Görevi (Laboratuvar) 7
8. Performans Görevi (Laboratuvar) 7
9. Performans Görevi (Laboratuvar) 7
10. Performans Görevi (Laboratuvar) 7
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Proje / Tasarım 1 4 4
Performans Görevi (Laboratuvar) 6 3 18
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4