Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı I | EEM 220 | 4 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TALHA ENES GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Doğru ve alternatif akım devrelerinin geçici ve sürekli durumdaki uygulamalarını yapmak, iki kapılı doğrusal devre modellerini kullanarak sistem davranışlarını gözlemlemek. Sayısal devrelerin analiz ve tasarımı için gerekli becerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Temel Ölçmeler, Simülasyon Çalışmaları, Temel Devre Deneyleri, Lojik Devre Deneyleri, Deney Tasarımı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar (PÇ5a) | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
2 | Amaca özel deney tasarlar (PÇ5b) | Problem Çözme, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
3 | Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar (PÇ2) | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
4 | Simülasyon yapar (PÇ4) | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Takım içinde bireysel sorumluluk alır (PÇ6) | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
6 | Rapor hazırlar (PÇ7) | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon (Modüllere Ayırma, Enstrümantasyon, Simülasyonun önemi, Deney tasarlama, Yönerge hazırlama, Talimat Alma Verme) | |
2 | Oryantasyon (Temel ölçmeler, Veri toplama, Veri analizi ve yorumlama, Yapılandırılmış Rapor) | |
3 | Kirchoff Yasaları deney uygulaması | |
4 | Süperpozisyon ve Thevenin-Norton deney uygulaması | |
5 | RL ve RC devrelerinin geçici hal analizi deney uygulaması | |
6 | İşlemsel Yükselteçler ve RLC devreleri deney uygulaması | |
7 | Seri/paralel rezonans devreleri deney uygulaması | |
8 | Pasif filtre deneyleri deney uygulaması | |
9 | Problemin Lojik Fonksiyonu Oluşturularak Devresinin Gerçeklenmesi | |
10 | Kombinasyonel Devre İşlemleri deney uygulaması | |
11 | Ardışıl Devre Tasarımı deney uygulaması | |
12 | Sayıcı Tasarımı deney uygulaması | |
13 | Deney Tasarlama/Talimat alma verme ödev deneylerinin gerçeklenmesi | |
14 | Deney Tasarlama/Talimat alma verme ödev deneylerinin gerçeklenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Ş.Özbey ´Elektrik Devre Analizi I´ Seçkin Yayınları, Ankara 2011 2- M. Timur Aydemir ´Temel Mühendislik Devre Analizi´, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013 4-Ş.Özbey ´Elektrik Devre Analizi II´ Seçkin Yayınları 5-Dr. Taner Arslan, Dr.Rıfat Çölkesen, Lojik Devre Tasarımı, Papatya Yayıncılık, Mayıs 2001, İstanbul 6-Dr. Feza Buzluca, Sayısal Devreler, İTÜ yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar (PÇ5a) | |||||||||||
2 | Amaca özel deney tasarlar (PÇ5b) | |||||||||||
3 | Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar (PÇ2) | |||||||||||
4 | Simülasyon yapar (PÇ4) | |||||||||||
5 | Takım içinde bireysel sorumluluk alır (PÇ6) | |||||||||||
6 | Rapor hazırlar (PÇ7) |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
1. Proje / Tasarım | 15 |
2. Proje / Tasarım | 15 |
1. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 | 2 | 20 |
Proje / Tasarım | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |