Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İçten Yanmalı Motorlar | MKM 411 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İçten yanmalı motorların yapısını ana hatları ile belirtir, | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
2 | Farklı motor çeşitlerini karşılaştırır ve motor performans parametrelerini hesaplar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | İçten yanmalı motorlarda çevrim parametrelerini hesaplar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Motorlarda yanma olayını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
5 | Motorlarda egzoz emisyonlarını ve oluşum mekanizmasını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş. Motorların sınıflandırılması | 1. Hafta Sunusu |
2 | Motorlarla ilgili temel kavramlar ve motorların çalışma prensipleri | 2. Hafta Sunusu |
3 | Motor performans parametreleri | 3. Hafta Sunusu |
4 | İçten yanmalı motorların ideal çevrimleri | 4. Hafta Sunusu |
5 | İçten yanmalı motorların ideal çevrimleri ile ilgili problem çözümleri | 5. Hafta Sunusu |
6 | İçten yanmalı motorların yakıt-hava çevrimleri | 6. Hafta Sunusu |
7 | İçten yanmalı motorların gerçek çevrimleri | 7. Hafta Sunusu |
8 | Motorlarda kullanılan yakıtlar, üretimleri ve yakıtların özellikleri | 8. Hafta Sunusu |
9 | Yanma stokyometrisi ve motorlarda yanma | 9. Hafta Sunusu |
10 | Benzin motorlarında normal yanma | 10. Hafta Sunusu |
11 | Benzin motorlarında vuruntulu yanma | 11. Hafta Sunusu |
12 | Dizel motorlarda yanma | 12. Hafta Sunusu |
13 | Dizel motorlarda vuruntu | 13. Hafta Sunusu |
14 | Egzoz emisyonları | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Willard W.Pulkrabek,'İçten Yanmalı Motorlar:Mühendislik Temelleri',Çeviri Editörü:Doç.Dr.Halit Yaşar,Güven Bilimsel,Birinci Baskı,2016. |
Ders Kaynakları |
[2] TAYLOR, ´The Internal Combustion Engines in Theory & Practice´, M.I.I. Press Massachusetts, Fourth Printing, 1980. [6] Halit Yaşar- İmdat Taymaz , Motorlar Ders Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İçten yanmalı motorların yapısını ana hatları ile belirtir, | |||||||||||
2 | Farklı motor çeşitlerini karşılaştırır ve motor performans parametrelerini hesaplar, | |||||||||||
3 | İçten yanmalı motorlarda çevrim parametrelerini hesaplar, | |||||||||||
4 | Motorlarda yanma olayını açıklar, | |||||||||||
5 | Motorlarda egzoz emisyonlarını ve oluşum mekanizmasını açıklar. | |||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |