Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik İngilizce | MKM 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SUNAL AHMET PARASIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SUNAL AHMET PARASIZ, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET MUAZ YALÇIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencinin mühendislik hayatı boyunca ihtiyaç duyacağı temel teknik İngilizce terimleri ve bu terimlerin kullanım yerlerini öğrenmesini sağlamaktadır. Bunun yanında Türkçe ve İngilizce tercüme ve sunum yeteneklerinin de geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Temel mühendislik terimleri, imal usulleri, malzeme bilimi ve mühendisliği, termodinamik, otomotiv teknolojileri konularını içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makine Mühendisliği alanına özgü teknik terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | İngilizce hazırlanmış Makine Mühendisliği kapsamlı içerikleri okur, dinler ve anlar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Teknik metinlerde karşılaşılan İngilizce cümle kalıplarını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Makina mühendisliği alanında İngilizce sunuş hazırlar ve sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İngilizce ödev, makale, sunuş benzeri doküman hazırlama konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik ve Makine Mühendisliği Tanımı | |
2 | Makina mühendisliğinde tasarım | |
3 | İmalat Yöntemleri: Döküm, Metal Şekillendirme, Talaşlı İmalat, Kaynak | |
4 | İmalat Yöntemleri: Döküm, Metal Şekillendirme, Talaşlı İmalat, Kaynak | |
5 | İmalat Yöntemleri: Döküm, Metal Şekillendirme, Talaşlı İmalat, Kaynak | |
6 | Malzeme Bilimi ve Mühendislik Malzemeleri | |
7 | Malzeme Bilimi ve Mühendislik Malzemeleri | |
8 | Termodinamik | |
9 | Yıl içi sınavı | |
10 | İçten yanmalı Motor | |
11 | Makine mühendisliğinde çeşitli konular | |
12 | Sunum | |
13 | Sunum | |
14 | Sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Introduction to Mechanical Engineering, J. Wickert, K. Lewis, Cengage Learning, 2013 2. The Structure of Technical English, A.J. Herbert, Longman, 1965 3.Technical Engineering Mechanical Engineering, U. Puderbach, M. Giesa, Verlag Europa-Lehrmittel Nourney, Vollmer, 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makine Mühendisliği alanına özgü teknik terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |||||||||||||||||||||||
2 | İngilizce hazırlanmış Makine Mühendisliği kapsamlı içerikleri okur, dinler ve anlar. | |||||||||||||||||||||||
3 | Teknik metinlerde karşılaşılan İngilizce cümle kalıplarını bilir. | |||||||||||||||||||||||
4 | Makina mühendisliği alanında İngilizce sunuş hazırlar ve sunar. | |||||||||||||||||||||||
5 | İngilizce ödev, makale, sunuş benzeri doküman hazırlama konusunda bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |