Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güneş Enerjisi | MKM 455 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güneş enerjisinin yenilenebilir enerji kaynakları içerisindeki yerini ve önemini kavramak, güneş açılarını öğrenmek. | Anlatım, | |
2 | Güneş ışınımlarının yeryüzüne gelişi ve hesaplamalrını öğrenir | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Güneş kollektörlerini öğrenir | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Güneş enerjisi ile su ısıtma sistemlerini öğrenir | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Güneş pilleri ile elektrik üretim sistemlerini öğrenir | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
6 | Sistem hesaplamalarını öğrenir | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güneş ışınımı ve enerjisinin özellikleri ve kullanım alanları | |
2 | Atmosfer dışı güneş ışınımı | |
3 | Güneş açıları ve hesaplamaları | |
4 | Yeryüzüne gelen güneş ışınımı ölçümü ve hesaplamaları | |
5 | Güneş kollektörleri ve çalışma koşulları,paralel ve seri bağlanmaları | |
6 | Güneş enerjili su ısıtma sistemlerinin sınıflandırılması | |
7 | Açık ve kapalı devreli doğal ve zorlanmış dolaşımlı sistemler | |
8 | Su ısıtma sistemlerinin projelendirilmesi | |
9 | Devam / Arasınav | |
10 | Güneş pillerinin yapısı ve kullanım alanları | |
11 | Güneş pili hücre, modül, panel ve sistem dizaynı | |
12 | Güneş pillerinin hesaplanması | |
13 | Enerji depolama sistemleri | |
14 | Güneş enerjisinin kullanıldığı diğer uygulamalar; soğutma, kurutma, saf su üretimi, seracılık vb. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Abdulvahap Yiğit, İbrahim Atmaca,Güneş Enerjisi, Alfa Aktüel Yayınevi 2010.[2] Ali Yücel Uyarel, Etem Sait Öz, Güneş Enerjisi ve Uygulamaları, Birsen Yayınevi, 1987 [3] Mustafa Tırıs, Çiğdem Tırıs, Yücel Erdallı, Güneş Enerjili Su Isıtma Sistemleri, TÜBİTAK MAM, 1997. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Güneş enerjisinin yenilenebilir enerji kaynakları içerisindeki yerini ve önemini kavramak, güneş açılarını öğrenmek. | |||||||||||
2 | Güneş ışınımlarının yeryüzüne gelişi ve hesaplamalrını öğrenir | |||||||||||
3 | Güneş kollektörlerini öğrenir | |||||||||||
4 | Güneş enerjisi ile su ısıtma sistemlerini öğrenir | |||||||||||
5 | Güneş pilleri ile elektrik üretim sistemlerini öğrenir | |||||||||||
6 | Sistem hesaplamalarını öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |