Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hava Araçları ve Uydular İle Jeofizik Araştırmalar (Sektör Dersi) | JFM 454 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hava araçları ve uydu ile jeofizik etüdlerin avantaj ve dezavantajlarını irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Jeofizik etüd öncesi, sırası ve sonrası yapılması gerekenleri planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Hava araçları ile jeofizik etüdü tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Uçuş güvenliği konusunda bilgi sahibidir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Toplanan jeofizik verilerin kalite kontrolünü yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi | |
2 | Hava Araçları ile Jeofizik Uygulamaları nedir ve neden kullanılır? | |
3 | Uydu ile Jeofizik Uygulamaları nedir ve neden kullanılır? | |
4 | Hava Araçları ve Uydu ile Jeofizik Uygulama Avantaj ve Dezavantajları | |
5 | Operasyona Uygun Hava Aracı, Jeofizik ve Yardımcı Ekipman Seçimi | |
6 | Jeofizik ve Yardımcı Ekipmanların Hava Aracına Entegrasyonu | |
7 | Operasyona ve Hava Aracına Uygun Etüt Planlama | |
8 | Etütler Öncesi, Esnasında ve Sonrasında Yapılması Gerekenler | |
9 | Uçuş Güvenliği ve Uçuşlara Katılabilme Kriterleri | |
10 | Operatörlü ve Operatörsüz Veri Toplama Tipleri | |
11 | Operasyonlar Esnasında Karşılaşılabilecek Sorunlar ve Çözüm Önerileri | |
12 | Veri Toplama Sonrası QC (Kalite Kontrol ) İşlemlerinin Önemi | |
13 | Türkiye Havadan Jeofizik Araştırma Çalışmaları | |
14 | Tamamlanmış Uygulamalardan Örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | MTA Genel Müdürlüğü,Türkiye Havadan Jeofizik Araştırmalar Projesi Kalkınma Bakanlığı Fizibilite Raporu, 2016 https://www.geosci-instrum-method-data-syst.net/5/181/2016/gi-5-181-2016.pdf http://geotech.ca/papers/geophysics-of-the-patterson-lake-south-uranium-deposit-northwestern-saskatchewan/ https://library.seg.org/doi/10.1190/1.1468615 https://www.bgr.bund.de/EN/Themen/GG_Geophysik/Aerogeophysik/Aeromagnetometrie/aeromagnetometrie_node_en.html;jsessionid=3E1AD275798384BFD525F7DE73BFAB89.2_cid331 https://www.bgr.bund.de/EN/Themen/GG_Geophysik/Aerogeophysik/Aerogravimetrie/aerogravimetrie_node_en.html https://www.geosoft.com/media/uploads/resources/technical-papers/Aeromagnetic_Survey_Reeves.pdf http://www.ga.gov.au/webtemp/image_cache/GA16642.pdf |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hava araçları ve uydu ile jeofizik etüdlerin avantaj ve dezavantajlarını irdeler. | |||||||||||
2 | Jeofizik etüd öncesi, sırası ve sonrası yapılması gerekenleri planlar. | |||||||||||
3 | Hava araçları ile jeofizik etüdü tasarlar. | |||||||||||
4 | Uçuş güvenliği konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||
5 | Toplanan jeofizik verilerin kalite kontrolünü yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |